Canon EOS 5D
Canon har kommit med en ny modell, 12,8 megapixels och med samma format som en anlog 35 mm kamera - Canon EOS D5. Priset avskräcker en del, c:a 30.000 kr bara för huset.
Hälsningar

I senaste numret av Practical Photography finns det en rescension av Canon D5 om du känner dig köpsugen. Kameran lär vara bästa i sin klass, och mest prisvärd.
Hälsningar
Robert

En utav fotograferna jag jobbar hos har just fått hem sin nya lilla "lyx" canon D5….
Det ska bli intressant att se vad hon tycker om den!

Jo, det har kliat i mina fingrar, men jag har valt en annan lösning. Priset har avskräckt mig och det räcker tydligen inte med vilka objektiv som helst så den totala prislappen springer iväg ytterligare.
Men visst det är alltid lika roligt med prylar. Det skulle vara kul om din kollega kunde skriva lite om kameran och lägga ut en kommentar här. Eller hon får gärna ta kontakt med mig så lägger jag ut en artikel åt henne.
Du har väl berättat för henne om FotoiFokus?
Hälsningar
Robert

Läste att den har mindre brus i ISO 1600 än många andra kameror har i ISO 100.

Canon 5D har nu varit ute på marknaden i ett år. De jag har varit i kontakt med som använder och äger en 5D är väldigt nöjda med kameran.
Jag själv har haft kameran i ett ½-år och är väldigt nöjd med den. Även i höga ISO-tal är det väldigt lite brus i bilderna.
Hälsningar
Robert