Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1319 ggr
linhof
0

secret box

Hejsan Glad

inne o kikar lite o beundrar alla fina bilder..

Jag undrar om det är någon som tagit secret box bilder o om ni har lite tips på hur man kan göra?

Hobbyfotar själv och har gjort en "box" åt min vän som blev jättebra Skrattande ska nu ta fler sådana kort på en annan vän o behöver lite inspiration… om nån har lust att spåna åt mej?

Kram o väl mött

Bullan
0

Obestämd Vad är "secret box" för något?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

linhof
0

Hej Bullan Glad

Stämningsfulla bilder på bruden i underkläder eller utan…. som hon ger mannen i morgongåva eller i bröllopspresent Skrattande

Har sådana bilder men jag får inte lov att visa dem… De är ju för hennes man…

Har gjort lite olika saker med dem… svartvitt, zomat in på tex höften o en bit av benet osv… satt in alltihopa i ett svart album med texten utan på: All my secrets for you… och ska lägga den i en svart låda med texten secret box utanpå Skrattande

En kärleksgåva helt enkelt

pellepiano
0

Secret Box är ett registrerat varumärke ( av en bröllopsfotograf Brigitte Grenfeldt )., och jag antar att andra fotografer inte kan använda det namnet i sin egen marknadsföring då.

Det har dock blivit ett begrepp med tiden, och är sensuella fine-art bilder av underkläder.

Robert
0

Boudoir bilder, sovrum på franska går ju också. Det är bara Brigitte Grenfeldt som får använda namnet Sectret Box. Använder ni det namnet så kan ni räkna med att få öppna på plånboken. Jag träffade en kille för ett par månader som hade fått betala några tusenlappar.

Hälsningar

Robert

linhof
0

#4 ojdå… då får jag ju skriva nåt annat på lådan Flört tur ja inte kommit så långt än… men vackert är det Skrattande

Tozil
0

men samtidigt så kan du skriva det på lådan för att statera ett faktum, inte för att namnge en produkt:P
för annars vore det som om jag skulle ta och registrera kylskåp och att ingen får skriva det på sina varor ^^
right? eller pratar jag bara i nattmössan nu?

Bullan
0

#6 Ja, det låter ju rimligtFlört

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

pellepiano
0

Om du registrerar kylskåp så får ingen skriva det på sina varor utan tillåtelse.( nu får man ju inte registrera så almänna namn som tur är ). Det är det som är själva syftet med varumärkesregistrering, att man äger namnet och rätten att exklusivt använda det.

Tozil
0

jag personligen tycker då att till och med en hemlig låda är lite mer allmänt än ett kylskåp, men jag förstår reglerna och ja det går ju inte att klaga på, men nu vet jag iaf vad som gäller^^

Inkanyezi
0

Och om det som sagts i början gäller hobbyfotografering och inte affärsverksamhet, då finns inget hinder att använda beteckningen "secret box" även om det är ett registrerat varumärke. Men för att slippa alla hårklyverier kan man kanske försvenska det och kalla det något annat? Det är ju ändå bättre att komma på något själv.

linhof
0

#10 enbart hobby…. e inte tillräckligt bra för o kalla mej fotograf… inte i närheten ens…

Men ja får väl skriva secrets istället Skrattande inte mer med det