Emma Jokelainen
Förra fredagen var modellen med i en fotosession tillsammans med mig och några andra modeller. Jag fotograferade Emma vars pappa är från Sverige. Emma kommer för övrigt att sticka iväg på en skönhetstävling i Tjeckien och om du tittar på bilderna så kan du säkert förstå varför hon blev utvald.
På dessa bilder har jag redigerat hennes hy på ett helt nytt sätt än vad jag har lärt mig och gjort tidigare. Det är en helt egenutvecklad metod. Jag har studerat många redigeringar och har tyckt att det är överdrivet retuscherade. Du här på FotoiFokus har varit till god hjälp i min utveckling, tack!
Vad tycker du om bilderna och retuscheringen?
Hälsningar
Robert Hammar

Jag tycker det var en otroligt snygg tjej, väldigt fina bilder men att halsbandet störde mycket i #1, där hade det nog varit snyggare utan det. Jo, bild #2 där är det väl ljust i håret och sen kom bara halva näsan i sol lite lustigt.

#4, tack jojjehanna!
Emmas pappa ringde mig igår kväll och var nyfiken på hur bilderna hade blivit. Nu låg FotoiFokus nere men jag mailade honom de bilderna som finns här ovan.
Modellen Emma är nu nere i Tjeckien för 2½ veckas europeisk skönhetstväling. Och Emmas pappa och jag håller nu tummarna för Emma.
Hälsningar
Robert
Robert, jag tycker att bilderna ser väldigt bra ut. Det vore roligt att se någon bild av henne oretuscherad för att få en uppfattning om vad du har gjort.
Vänliga hälsningar
Niklas

Emma är med bland finalisterna i Miss Europe-Junior Open 2006, se länk.
http://zena.atlas.cz/miss-europe-junior/41700-zvolte-miss-foto-europe-junior-open-2006.aspx
Hälsningar
Robert