Gratis fotohemsida?
Hej, nu är det så att jag funderar på att göra en hemsida där jag kan lägga ut mina bilder, men jag hittar ingen gratis domän! Hemsidan ska heta www.ellinornystrom.webb.se, men som sagt hittar jag inget ställe där jag kan registrera den gratis.. Någon som har något tips?
webb.se :)
Ska den ha den adressen är det väl bara webb.se som kan hjälpa dig?
Vänliga hälsningar
Niklas
#1 & 2: Det är så med webb.se att de ger bara ut subdomännman, inte någon serverplats. Man måste alltså ha någon annan adress/plats redan innan som man kan koppla den till.
#0: Jag föreslår freewebs.com, mycker bra och lättförstålig sida och gratis då så klart (om man inte vill ha uppgraderat medlemsskap, men det förstår du nog själv). Så det du får göra är att skaffa medlemskap på freewebs (och däremed skaffa serverplats och ett ganska fult subdomännamn, dock helt okej om du inte orkar göra något mer åt det), göra en sida/ladda upp en sida på freewebs och sedan gå in på webb.se och registera en subdomän kopplad till adressen från freewebs.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Tack för svaret!
Vänliga hälsningar
Niklas
Trodde hon redan hade hemsidan uppe och bara ville skaffa en annan domän, men iaf, jag använder freewebs, www.hannaverheyen.webb.se :)