Hjälp med kamera!
Jag skulle behöva lite tankar och åsiker om Sonys DSLRA200W, fördelar, nackdelar med kameran? Jag är helt grön inom fotoområdet, och jag vill ha en lätthanterlig men bra kamera, men då kameror och dess utrustning är som rena kinesiskan för mig, skulle jag behöva tips och råd!
Jag vill ha en kamera för lite allroundfotografering, men mycket till hästfotografering; båda porträtt och för häst i rörelse. Till kameran ingår dubbla objektiv, standardzoomobjektiv 18-70 mm F 3,5 - 5,6 och ett telezoomobjektiv 75 - 300 mm F 4,5 - 5,6. Vad dessa siffror och nummer betyder har jag ingen aning om! 

puttar :)
putt :)

Siffrorna visar på hur ljusstarkt objektivet är.
En gratis fotokurs på nätet finns här med förklaringar på många av de mest grundläggande saker inom fotografi. Så blir det förmodligen lättare för dig att välja.
Vad gäller att fota saker i rörelse eller porträtt, så har det mer med objektivet att göra. Ju mer ljus det släpper in desto snabbare slutartider kan du ha, och därigenom få skarpa bilder även med motiv i rörelse.
I princip alla digitala systemkameror tar väldigt bra bilder idag, oavsett märke.
#3 Tusen tack! :)