Närbilder
Den sista fastnade jag verkligen för. Så jättefin! Det enda som stör är den gröna växtligheten längst upp, men det är ju inte värre än att det går att beskära.
#3 Tack, jag tyckte det var fint med det gröna högst upp på bilden :) Ska testa beskära bort det och se hur det blir.
Hej,
Fina bilder, fortsätt och söka närbilder macrobilder, det lär dig oxo att se övrig omgivning genom sökaren. Gätte fint
hals /slora
Bild #1 "En studie i rött" ? Fin bild. skarp och bra skärpedjup.
Bild #2 Otroligt fina frostkristaller. Nästan lite svartvitt blandat med "liv" i bakgrunden (färgerna åsyftas). Väldigt fin bild. skärpa, skärpedjup kontrasten bra.
Bild #3 Gillar absolut denna bättre än den senare beskärda bilden. Ungefär som att stråna söker sig till en plats där livet ännu fortsätter… Gillar verkligen strukturen på denna bild. I brädorna, stråna och den del av bladverket från bakgrunden som vågar sig in över "frostdomänen"(området där brädorna finns). Borttonande skärpedjup tycker jagvar väldigt bra här.
Jag gillar den 2:a bilden bäst! Det känns lixom som vinter och sen skär det av med sommar i bakgrunden! Härligt!

För att vara kritisk så tycker jag att de två första bilder störs av bakgrunden. Mina ögon koncenentras inte på huvudmotivet tillräckligt mycket. Den första bilden så är skärpan mycket bra nedanför knoppen. Efter beskärning nedanför knoppen blir bilden mycket bättre och då kan även den lite brokiga bakgrunden försvinna.
Tycker den första blev lite väl röd. Den sista bilden blev mycket bättre när du hade beskurit den! Den i mitten kan jag inte riktigt bestämma mig för om jag gillar eller inte.
#6 Tack! Jo vissa saker i närbild speciellt blir mycket finare på bild än i verklighet :)
#7 Tack, intressanta åsikter.. :)
#8 Tack!
#9 Jag testade beskära som du beskriver men själv så föredrog jag den i #0. Fast ju mer jag kollar på den beskärda så ser den inte lika "fel" ut som jag först tyckte.. Hmm.. Lägger in den beskärda.
#10 Det var meningen att den skulle vara mycket röd :)
Kul med olika åsikter!

Jag tycker den andra var den finaste! ^^,