Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 881 ggr
LindaKarlstrom
0

Studiobild på katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade lite studio på min katt idag, tyckte att det blev så roliga reflexer när han stod på vardagsrumsbordet.

Bilden är beskuren, konverterad till svartvitt, har lagt på en vinjett + svart ram och så har jag softat den lite.

Vad tycker ni om ideén, redigeringen och bilden?

(öppna i nytt fönster)

jag kan för övrigt inte garantera att bilden är helt skarp då jag har fel på grafikkoret och allt innehåll på skärmen vibrerar, men ett nytt grafikkort kommer i morgon…

Bullan
0

Fin bild:) Kul med spegligen, hade önskat att hela bordet var med i bild. Bilden är skarp, men kanske litet väl mkt kontrast!? Gillar verkligen att hela katten är i fokusSkrattande

Tror jag ska prova någon liknande med antingen spegel eller glasskivaFlört

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0

Hmmm…jag såg denna bilden även på en annan fotosite nyss och där upplevs den snäppet bättre i bildkvalitet, där har den lagom mkt kontrast. Hur nu detta kan komma sej!?Obestämd

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

LindaKarlstrom
0

#1. Om jag haft med mer av bordet hade "trälådan" som glasskivan sitter ovanpå synts, och det är inte fint.

På min skärm ser kontrasterna bra ut… Men ska kolla det senare.

LindaKarlstrom
0

#2. Det kan jag tyvärr inte svara på, då det är samma bild bara att jag har gjort den här lite mindre…

FeliciaS
0

Mysig bild! Fin skärpa. Jag gillar ljuset och nyanserna. Uttrycket från kattens sida kunde kanske ha varit lite bättre, om h*n tittat mot dig hade bilden fått ett lite mer vaket uttryck, nu är det en väldigt lugn bild. Men det ger en härlig känsla. Jag tycker bilden känns något avhuggen, att se hela katten spegla sig hade varit optimalt - alltså en bild i stående format. Sedan gillar jag inte ramen, utan eller en ännu tunnare hade varit bättre, men jag antar att det är en smaksak. Bra jobbat :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

LindaKarlstrom
0

#5. Jag tycker att det som gör bilden så bra är att kissen inte tittar rakt in i kameran. :) Men tack för din kritik!

LindaKarlstrom
0

Det skulle vara trevligt med lite mer synpunkter på bilden. :)

Niklas
0

Jag tycker att den var väldigt rolig. Gör en plansch och sätt på väggen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning