Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 666 ggr
Creation
0

Vilken kamera ska jag välja?

Hejhej!
Jag planerar ett kameraköp, men har väldigt svårt att besluta mig om vad jag ska välja för någon. Det jag mest brukar fota är natur och närbilder("porträtt") på djur och människor.
Kameran ska helst ligga omkring 2500-3000kr(går givetvis bra med en billigare, men bra :P).

När jag ska välja kamera, vad ska jag tänka på?
Har ni några förslag på en bra kamera som kan passa mig?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Quiila
0

Jag är helt ny på detta med systemkamera, men jag fick testa en Nikon D40 förra veckan och den kan jag verkligen rekomendera.
Superenkel att använda, bara sätta på och börja fota om man vill köra på det automatiska läget. Menyerna är också jätte lätta att lära sig och hela kameran känns rejäl.
Dom har legat på 2990:- nu över jul, kolla runt lite och se och känn efter vilken du trivs bäst med.
Sen tycker jag snarare att det är frågan vad du ska ha för objektiv, det finns ju en uppsjö.

Lite rörigt kanske, men min röst går till en D40, eller ja, Nikon överhuvud taget :)

~Quila Roze~

juliaas
0

Jag skulle rekomendera en Canon EOS 1000D! Jätte bra som första systemkamera, har en själv! Jättelätta inställningar och ger fin fina bilder!  Den ligger runt 4000 skulle jag gissa. Men det är verkligen mycket kamera för pengarna!

Hannybee
0

Håller nog med #2, då jag precis har köpt en sådan och är jättenöjd.

Creation
0

#1 Vart finns den för runt 2990:-? Glad

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Quiila
0

Den fanns för 2990:- på Elgiganten runt jul. Men nu hittar jag den inte någonstans.. Men håll ögonen öppna, och kika runt lite på nätet, tex netonnnet, cyberphoto, dustinhome mfl.

~Quila Roze~

Quiila
0

Kollade nu, och på netonnet ligger den på 3490:- just nu med ett 18-55 /3,5-5,6 -objektiv.
Hoppas du hittar någon du fastnar för och som passar din prisklass :)

~Quila Roze~

Eostra
0

Har också en D40, och är nöjd. :)