Kritik blommor

Ingen ? :O

E dom så fula :'(

Inte NÅGON? :O
Jag gillar den sista bilden mest. Den var så klar på nåt sätt xd I den första störde jag mej på flugan. Men jag är inte så inne på fotografering så lyssna inte på mej xd

#6 Tack :) Jo, jag såg inte flugan först x)
Hej
Dem två första är alldeles för mörka. Dem är kanske lite för "tråkiga" också, dem är så vanliga. Testa lite annorlunda vinklar och så för att få din bild mer speciell.
Den sista tycker jag dock är bättre, bra mycket ljusare och snygga droppar!
Ha det bra
MVH: Oliver

#8 Tack :) Jo, själv tkr jag bäst om 3:an bäst ;D
Jag tkr att dom två första känns lite "platta" om du förstår vad jag menar.. Det finns lixom inget djup i dom.. 3:e bilden är huuur fin som helst!! love it!

Den andra bilden är inte bra men det beror i största del på motivet. Petunia är ju en lite regnkänslig växt och på bilden syns tydligt hur regnet har tagit bort färgen. Ptuniablommor bör fotograferas i uppehållsväder och utan att blommorna blivit vattenskadade.
Bra idé att fota blommor i regn, det blir mycket fint med vattendropparna. Skärpa, färger och fokus har du lyckats med tycker jag, däremot är vinklarna inte så intressanta, i alla fall inte på de två första. Trean är defenitivt min favorit, mycket bättre än de andra. Ovanifrån är det sättet vi brukar se blommor på, alltså blir det lite tråkigt på de två första. Tänk på det till nästa gång, så blir det säkert jättebra!