Hjälp! Om D90...
Jag tänker köpa en D90.
Först tänkt jag satsa D80, men efter att ha provat D90 och sett hur fantastisk brushantering den har, råder det ingen tvekan. Tror jag.
Har även kollat på Canons 450D (för enkel) och 40D(eg. så nära D90 att jag hellre tar D90 eftersom det är Nikon).
Problemet är optiken. Jag vill ha Tamron AF 90/2,8 DI SP Macro 1:1, men då går det över min budget för mkt.
Är kitobjektiven till D90 dugliga? Någon som vet?

jag har ett av kitobjektiven AF-S NIKKOR 55-200mm VR. Jag tycker objektivet är bra. funkar bra ialla situationer, har lite vikt vilket är jätte bra. Jag använder ingen D90 utan en D60, men objektivet +++++++

Funkar det bra med närbilder och så? Jag vill fota mycket makro… =D

Vet inte om det är samma, men jag beställde en D80 igår och då avrådde folk mig att köpa kitobjektivet då det ska vara plastigt och ha rätt dålig kvalite.
Men en jag känner har fortfarande sitt kitobjektiv och han är mer än nöjd, så det är nog en smaksak :)
~Quila Roze~

fick höra av mina vänner att man kan också video filma med D90 HD kvallitet … men inget vidare för en systemkamera tycker jag, att kunna video filma…. bild är bild, film är film ….
jag har d80 i snart 1 år är mycke nöjd, använd fortfarande kitobjektiven 18-135mm …. man kan zooma in ganska mycke med den objektiven.
har också tagit några maco bilder och är mycke nöjd. Tänker också skaffa mig en maco-objektiven men det får bli efter lönedagen :)

Jag köpte en D90 med 16-85objektiv. Har inte riktigt klurat ut den helt än, det tar nog ett tag att lära sig den. Inomhus har jag idag använt ISO 1200 och det är inte brusigt alls. Very impressed =)