New York

#1, korrekt tagen bild, du har lyckats bra med att inte få "lutande tornet i piza".
#2, converging lines, bra - men objektet -> flaggan i bild-> är litet som ett frimärke i bild. Om du inte har något teleobjektiv så hade det varit svårt att ha kommit in närmare.
.
Sammantaget mycket trevliga bilder, bra tagna. Tack för ditt bidrag.
.
Hälsningar
.
Robert
Jo det blev bättre så … mina bilder var utan modifieringar … eftersom jag ej har något bildredigeringsprogram ännu … men det är på gång …
/ Anders

Anders, köp Photoshop Elements 4 - den räcker länge. Programmet kostar inte heller så mycket. Om du är pryltokig så är CS2 bästa i sitt slag.
.
Hälsningar
.
Robert
#4 Brooklyn bridge … jo flaggan är väldigt liten … men tog mest kortet för det såg lite kul ut med alla vajrar … nästan som ett spindelnät … Har tyvärr ingen digital sytemkamera … så bilderna är tagna med en "enkel" Olympus mju 4.1 … så därför är man tyvärr lite begränsad …
#6 Jo precis vad jag har tänkt … Elements 4 alltså … ska bara få hem den nya datorn först … den gamla är lite för slö för det ska vara ricktigt kul …
Jag tycker det ser ut som att du använt lite väl mycket Oskarp mask. Kan det stämma?
Mvh // Johan

#9 - Johan, vem, var?
.
Hälsningar
.
Robert
Spiff:
Mycket bra bild, den där med vajrarna. Ett foto av en intressant mänsklig konstruktion. Broar med vajrar gör sig mycket bra i bild.
Vi borde starta en brosträng, alltså en sträng med fotografier av broar. Skall se om jag inte kan leta fram några när jag kommer hem i kväll.
Johan
Spiff skriver att bilderna är direkt ur kameran. Dess JPG omvandling, eller vad det nu kallas, gör antaglien bilderna så där skarpa.
mvh/gurin
Gurin, far jag vara med om jag hittar en bro med pelare. Det finns inte sa manga broar har i oknen. Och viadukter duger inte formodar jag.
Alla broar får vara med, och alla fotografer förstås.
mvh/gurin
#9 Johan … Vad menar du med "Oskarp mask" ?? Kanske dum fråga men …
#11 Tack. Ska se om jag hittar fler bro bilder =)

spiff_67, oskarp mask = ett filter i Photoshop (bla.) som innebär att man skärper upp en bild, taget från det analoga mörkrummet.
.
Robert

Fiskis, är bilden tagen under en ballongfärd. Jag har inget minne av att det ska finnas några högre byggnader i närheten, eller hade du förmånen att åka med i ett sportplan/helikopter? Det är alltid lika kul och se flygbilder från trakter man känner igen.
Hälsningar
Robert

jorå det var en liten flygtur barkis sandhamn barkis via bla, björknäs fiskis.det där med flygplan jag tror alldrig jag kommer att bli riktigt "vuxen" 
mvh,thomas