Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1422 ggr
Spiff_67
0

New York

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Lite bilder från New York …Det första är från Central Park … Kritik mottages med varm hand … både + och -

/ Anders

Spiff_67
0

Andra är taget på Crysler building …

Spiff_67
0

Det sista på Brooklyn bridge …

Robert
0

#0, jättefin bild, härligt inramat av skog, mark och himmel. Min lärare hade säkert sagt att objektet (troligvis båten) är tok för liten i bild och står i konflikt med byggnaden överst i bild. Jag har gjort små justeringar, se bifogat för att belysa båten ngt.

.

Hälsningar

.

Robert

Robert
0

#1, korrekt tagen bild, du har lyckats bra med att inte få "lutande tornet i piza".

#2, converging lines, bra - men objektet -> flaggan i bild-> är litet som ett frimärke i bild. Om du inte har något teleobjektiv så hade det varit svårt att ha kommit in närmare.

.

Sammantaget mycket trevliga bilder, bra tagna. Tack för ditt bidrag.

.

Hälsningar

.

Robert

Spiff_67
0

Jo det blev bättre så … mina bilder var utan modifieringar … eftersom jag ej har något bildredigeringsprogram ännu … men det är på gång …

/ Anders

Robert
0

Anders, köp Photoshop Elements 4 - den räcker länge. Programmet kostar inte heller så mycket. Om du är pryltokig så är CS2 bästa i sitt slag.

.

Hälsningar

.

Robert

Spiff_67
0

#4 Brooklyn bridge … jo flaggan är väldigt liten … men tog mest kortet för det såg lite kul ut med alla vajrar … nästan som ett spindelnät … Har tyvärr ingen digital sytemkamera … så bilderna är tagna med en "enkel" Olympus mju 4.1 … så därför är man tyvärr lite begränsad …

Spiff_67
0

#6 Jo precis vad jag har tänkt … Elements 4 alltså … ska bara få hem den nya datorn först … den gamla är lite för slö för det ska vara ricktigt kul …

johan
0

Jag tycker det ser ut som att du använt lite väl mycket Oskarp mask. Kan det stämma?

Mvh // Johan

Robert
0

#9 - Johan, vem, var?

.

Hälsningar

.

Robert

gurin
0

Spiff:
Mycket bra bild, den där med vajrarna. Ett foto av en intressant mänsklig konstruktion. Broar med vajrar gör sig mycket bra i bild.

Vi borde starta en brosträng, alltså en sträng med fotografier av broar. Skall se om jag inte kan leta fram några när jag kommer hem i kväll.

Johan
Spiff skriver att bilderna är direkt ur kameran. Dess JPG omvandling, eller vad det nu kallas, gör antaglien bilderna så där skarpa.

mvh/gurin

bosse
0

Gurin, far jag vara med om jag hittar en bro med pelare. Det finns inte sa manga broar har i oknen. Och viadukter duger inte formodar jag.Fundersam

gurin
0

Alla broar får vara med, och alla fotografer förstås.Glad

mvh/gurin

Spiff_67
0

#9 Johan … Vad menar du med "Oskarp mask" ?? Kanske dum fråga men …

#11 Tack. Ska se om jag hittar fler bro bilder =)

Robert
0

spiff_67, oskarp mask = ett filter i Photoshop (bla.) som innebär att man skärper upp en bild, taget från det analoga mörkrummet.

.

Robert

valp69a
0

inte precis chrysler building men det duger ackväl för mig att bo där

mvh.thomas

Robert
0

Fiskis, är bilden tagen under en ballongfärd. Jag har inget minne av att det ska finnas några högre byggnader i närheten, eller hade du förmånen att åka med i ett sportplan/helikopter? Det är alltid lika kul och se flygbilder från trakter man känner igen.

Hälsningar

Robert

valp69a
0

jorå det var en liten flygtur barkis sandhamn barkis via bla, björknäs fiskis.det där med flygplan jag tror alldrig jag kommer att bli riktigt "vuxen" Cool

mvh,thomas