Dagens bild 10 Oktober
Stormogulen? ;-))

haha
oj.. det var då fräna bilder! :D

Härlig katt,,,super fin,,, sitter så stolt där på biltaket och staketet…

#5 det går ju hur bra som helst med dig själv, annars kan du låna grannens djur;)
Mvh/cecilia

Eller skaffa en sån där eletrisk hund slipper att rasta

Snyggt bjorsa!
Jag har tvingats inse att jag ser sämre en jag trodde. Fick kasta nästan alla bilderna idag för skärpan låg någgra millimeter fel på alla bilderna. Och glasögon kan jag inte köpa nu före jul så jag får leka mer med mina närbildslinser lite senare i vinter.

#10 Mihe bilden är tagen med påskruvad 45 mm objektiv och jag ser oxå som en kratta men man får ta många bilder :-)men mitt synfel är bara att armarna börjar bli för korta :-)
När jag fotar med endera påskruvat eller närbildslinserna så försöker jag variera vart fokus sitter för på min kamera så händer de ofta när de e närbilder att fokus just hamnar nån millimeter fel men om jag då varierat fokuseringen på grejen jag fotar lite grann så brukar alltid nån bild dyka upp .
mvh/bjorsa
#11 Det är samma problem här, armarna räcker inte till och när jag ser på LCD-skärmen blir det snarare som en LSD-skärm :-)
Fick slänga 270 bilder av 290 igår. Det var trist. Är bilderna inte som jag vill så är det en annan sak men när bilderna är okej men skärpan ligger fel…då svider det lite. Trist! Känns så onödigt.

Ok lsd skärm vill man ju inte ha :-)Jag har börjat att använda tittgluggen då jag tycker de blir lättare att se där än på lcd skärmen men efter de att jag fotat en stund så har olika skärpa på ögonen likaså olika färgmättnad :-)Fast efter en timme eller så så är allt normalt igen .
Appropå att kassera bilder så är jag expert på de tycker allt jag tar kasseras som igår tog jag väl en 500 bilder men de mesta var skit risken är nog att jag sliter ut kameran tex så är texten on/off på knappen man sätter på kameran bortnött nu men jag får ofta ideer som jag fotar men som sedan visar sig vara inga bra ideer så den sätts ju på å av ofta jag borde planera min fotografering bättre men jag är väl ganska impulsiv när de gäller foto .
mvh/bjorsa