Första kritiken för mig också!
Shoot!
Uppskattar konstruktiv kritik även om den är hård, men kom gärna med förslag på hur jag skulle kunna gjort det bättre (ex beskurit bilden, annan färgsättning, skärpan i annan del av bilden, snitt etc etc).
Kan erkänna att jag inte är speciellt nöjd, men vet inte vad jag ogillar med bilden - kanske allt.
Om du tycker att det är ett MI så säg gärna det så tar jag en ny bild och jobbar med 

Jag tycker kanske den är lite grötig, när den är i sepia ton så här. Tror att färgerna hade hjälpt en att separera saker lättare. Ser ut som en ovanlig miljö för Sverige. Var är den tagen?

Det är i Thailand 

någon annan?
Det känns ganska rörig, kanske du borde ha fokuserat på några detaljer. Ibland kan det göra att man själv föreställer sig helheten i huvudet.

Jag gillade den skarpt. Den är varm precis som landskapet och segt som kola som en fuktig tropisk nästan febrig. Att den är grötig makes all the differens" topp! Du berättar något med din bild.
Som ett sagolandskap - fin bild, tycker jag.

Älskar verkligen originalet, jag skulle gärna velat ha den förstorad som en fondvägg i mitt rum, den är så otroligt fin! :)