Stativ!
Jag tänkte köpa Hama Star 62, stativet. Behöver jag köpa något mer? Min kompis tror att ingen stativgänga ingår så måste jag köpa en Hama Snabbkoppling? :) Tänkte köpa allt hos DustinHome

Personligen tycker jag att du bör satsa på ett stadigare stativ… Det är ganska skrangligt. Efter ett tags fotograferande kommer du vilja köpa ett bättre, och sen kanske ett ännu bättre osv.
Om du ska fota mycket bör du satsa på ett bättre från början. Men har du bara en kompaktkamera så går väl detta an…
Själv tänker jag köpa ett Manfrotto 155 =)

Efter att ha tittat lite på Manfrotto så är jag lite reserverad; de är visserligen stadiga så att det räcker, men låsen till benen är lite ömtåliga, så att de är lätta att ha sönder. Jag skulle nog hellre rekommendera Benro.
Jag har ett Star 62 och det funkar sådär. Inget du ska använda om du har lite tyngre objektiv.
Det duger till mindre jobb.

Jag har ett sådant…och själva stativet tycker jag är väldigt stabilt, det är fattningen där man sätter fast kameran som jag upplever som den svaga länken. Men benen är då bra mkt stadigare än många dyrare stativ. Funderar på att så småningom byta ut själva huvudet på stativet till ett bättre.

okej, tack! jag har en nikon d60. Köper nog ett sånt stativ ,då mitt af-s nikkor 55-200mm vr väger lite!
Jag har ett manfrottostativ, riktigt nöjd med den!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin