Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 728 ggr
Robert
0

Trädet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter och exprimenterar lite med Photoshop. Tog en bild som jag tog på en kyrkogård här i Vanda för att lägga på lite mer mystik i bakgrunden av ett vackert träd som jag fann upplyst med hjälp av motljus.

Hälsningar

Robert

Staffan
0

Wow, vilken härligt bild Robert - 
bilden ser ut att vara hämtad ur en saga!

// staffan

Jessie
0

Vilken vackert bild. Den får mig att stanna en stund och njuta av livet och hösten.

//Jessie

bosse
0

Robban,

Kallas inte detta for att manipulation med verkligheten?

Jag far nog bara njuta av livet, for hosten har inte kommit an, men daremot 1 veckas semester, som jag troligen kommer att tillbringa pa jobbet.Gråter

bosse

Staffan
0

> bosse

Detta är en fotosajt på Internet; här är "manipulation med verkligheten" helt naturligt…

Flört

// staffan

Erik
0

… verkligheten är ju ändå subjektiv, varför inte dra nytta av det? ;)

Citron
0

Villken kraft det är på trädet. Ser ut som om trädet har fått liv och känner sig mycket ståtlig och fin utav alla höstfärgerna dess löv har fått. Mycket vacker bild.

MVH
- Jim Johansson

Robert
0

Jag markerade trädet i channels via att kopiera en utav kanalerna. Därefter gjorde jag en mask via kurvor för att sedan invertera markeringen för att på så sätt använda färgjusteringspaletten för att få fram den blåsvarta tonen i bakgrunden genom justeringar bland skuggor, mellantoner och ljusa toner. Vidare har jag ökat färgmättnaden i trädet.

Så inga direkt märkvärdiga justeringar.

Hälsningar

Robert

Robert
0

När jag betraktar bilden på nytt, så skulle jag nog försökt fått med stigen mer i bild höger i bild, kanske också valt en lägre kameravinkel för att få med gravstenarna bättre i bild och inte klippt av trädet i ovankant.

Hälsningar

Robert