Trädet

Wow, vilken härligt bild Robert -
bilden ser ut att vara hämtad ur en saga!
// staffan
Vilken vackert bild. Den får mig att stanna en stund och njuta av livet och hösten.
//Jessie
Robban,
Kallas inte detta for att manipulation med verkligheten?
Jag far nog bara njuta av livet, for hosten har inte kommit an, men daremot 1 veckas semester, som jag troligen kommer att tillbringa pa jobbet.
bosse

> bosse
Detta är en fotosajt på Internet; här är "manipulation med verkligheten" helt naturligt…

// staffan
… verkligheten är ju ändå subjektiv, varför inte dra nytta av det? ;)

Villken kraft det är på trädet. Ser ut som om trädet har fått liv och känner sig mycket ståtlig och fin utav alla höstfärgerna dess löv har fått. Mycket vacker bild.
MVH
- Jim Johansson

Jag markerade trädet i channels via att kopiera en utav kanalerna. Därefter gjorde jag en mask via kurvor för att sedan invertera markeringen för att på så sätt använda färgjusteringspaletten för att få fram den blåsvarta tonen i bakgrunden genom justeringar bland skuggor, mellantoner och ljusa toner. Vidare har jag ökat färgmättnaden i trädet.
Så inga direkt märkvärdiga justeringar.
Hälsningar
Robert

När jag betraktar bilden på nytt, så skulle jag nog försökt fått med stigen mer i bild höger i bild, kanske också valt en lägre kameravinkel för att få med gravstenarna bättre i bild och inte klippt av trädet i ovankant.
Hälsningar
Robert