Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1342 ggr
DreamerOf
0

Nikon D60

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla fotofan!

Undrar om ni har några synpunkter på Nikon D60? Vill gärna veta mer om kameran innan jag bestämmer mig för om det är en bra julklapp eller inte.
Lägger ut den sötaste bilden på min kanin också, tycker att hon är värd den :D

denisesalomonsson
0

jag har en d60 och jag är nöjd med den, helt perfekt för nybörjare, lätt att förstå osv. Det ända minuset är att den inte har af, men bara man har rätt optik så spelar det ingen roll :)

Bifogar en bild osm är tagen med den, och kitobj.

[mingdie]
0

#1 Det här börjar bli tröttsamt. Det ända minuset är att den inte har af. Vad tror du en som inte kan så mycket om kameror kommer att tro? När jag läser det så står det att du är tvungen att köra manuel fokus men det är ok på något konstigt sätt om du har rätt objektiv!!!

D60 har inte autofokusmotorn i kamerahuset utan du måste ha objektiv med AF-motorn i objektivet. Objektivet som följer med kameran har det och det finns en serie av andra objektiv som också har det och kommer att passa på din kamera.

Om du undrar varför man sätter AF-motorn i objektivet istället för i kameran så är det för att du får en snabbare, tystare och mer precis AF på det sättet. Inom en snar framtid så kommer nog dom flesta objektiv ha AF-motor.

Kalle77
0

Alla något sånär modärna kameror har AF, bara det en del inte har AF motor i huset. Om några år har förmodligen inga kameror AF i huset då de kamla skruvfokus gluggarna uppgraderas av tillverkarna.

Sedan vill jag gärna hinta om sökfunktionen då det finns minst 50-11 andra trådar om "vilken kamera är bäst," "Är detta en bra kamera," mm, mm. Allt detta är redan frågat och besvarat, om och om igen.

DreamerOf
0

Jag är ledsen om jag gjorde er "upprörda", men jag är bara en tjej på 13 år som vill ha lite tips :) Jag är inget proffs, det är därför jag frågar om hjälp, utan att ni behöver vara otrevliga och sänkande på något sätt.

Kalle77
0

#4 Du gjorde ingen vare sig arg eller upprörd, det är heller ingen som vill "sänka" dig eller någon annan.

Men det är frustrerande när samma fråga dyker upp gång på gång, på gång. Det finns en fungerande sökfunktion på forumet, använder vi den först blir det mer tid att posta och diskutera det fotografi verkligen handlar om. Bilder.

Jag ber om ursäkt om du tolkade mitt inlägg på fel sätt, det var inte menat så.

DreamerOf
0

Jag läste om inlägget, och jag hade helt enkelt läst det för fort.
Kritiken var visst inte menad till mig, utan till användaren som la ut en bild med en maskros.

Du som verkar vara ganska van här, vet du ungefär vad man ska söka på för att få fram olika trådar ang. D60?

Kalle77
0

En sökning på Nikon eller Nikon D60 bör ge en del träffar

DreamerOf
0

Okej, tack :)

[mingdie]
0

#4 Jag ser att du själv såg att jag inte kritiserade din fråga utan svaret i #1

tFreaK
0

Du borde satsa på en D60 då det är en utmärkt SLR kamera för nybörjare, inte bara för nybörjare utan för andra med. Den är lätt att förstå och lätt att använda och tar mycket mycket skarpa och fina bilder.

Att där inte är Autofokus i huset begränsar en lite när det kommer till köp av nya objektiv, men Nikon har många bra med AF, det är mer om man vill ha ett objektiv utanför Nikons egna, då kan det blir svårare att hitta ett som har AF, men som sagt det är inget stort problem.

Du kan ju även titta över lite recesnioner och söka lite efter information om kameran. Finns många bra recensioner också videor som går igenom och visar kameran och dens funktioner.

Jag själv tittade över lite sånt innan jag köpte min (köpte i september 08) och jag är väldigt nöjd med den.

Slänger också in en bild tagen sommaren 08 så du kan få en liten hint. En liten kamera som ger utmärkta bilder, ungefär som recensenterna sa :)

Lycka till med valet.

dijete
0

Jag har en D60, har haft den i ett halvår, kör allt på manuell,det är inga problem!:)