Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 811 ggr
Anna
0

Borttappad knapp...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag märkte för några veckor sedan att en sak på framsidan av min Nikon D200 fattades. Idag märkte även min kompis det s nu vill jag ta reda på vad det är som saknas!

Det är den runda "ratten" som jag ringat in på bilden. Nu är det bara som ett hål där med en svart grej i mitten.

Så för det första - vad är det för knapp?
För det andra - borde jag åtgärda det?

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

FeliciaS
0

Det borde stå anvisningar i manualen om vad det är för knapp tycker jag.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

insanetetris
0

jag skulle kolla instruktionsboken. brukar alltid finnas en liten karta över knappar och reglage i början av boken.

jag har själv en D300 men har inget liknande reglage.

står det något vid reglaget ??

tFreaK
0

Jag tycker du borde åtgärda det, helt plötsligt kanske den kommer till anvädning eller så, sen är det kanske inte så roligt att den saknar en knapp :P

Lillmassa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det skall sitta ett litet skyddslock över den 10-poliga anslutningsterminalen. Se bild här till höger. Manual för kameran kan du för övrigt ladda ner i .PDF format på engelska dock här:

http://support.nikontech.com/cgi-bin/nikonusa.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=13796

Hoppas detta hjälper dig.

Anna
0

Jag har självklart en manual sedan jag köpte kameran i våras men den står lite otillgänglit och jag var bara lat ;)

Jag har kontaktat Nikon och bett om ett nytt "lock" iallafall. Läste att fler hade tappat det och fått ett nytt.

Tack för svar!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Inlägget är låst för nya kommentarer