Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 731 ggr
matildah
0

matildaholmqvist.weebly.com

Jag har ganska nyligen (för ca 1,5 månad sen) öppnat min hemsida www.matildaholmqvist.weebly.com och vill gärna ha kritik på själva hemsidan. 

Mvh Matilda

matildah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyligen uppdaterat hemsidan med bilder på bl a ett dop. Besök gärna, vill ha kritik på hemsidan och bilder!

eighteenlives
0

Länken fungerar inte…

matildah
0

Jag vet då inte hur man fixar länkar, jag har inte gjort den där :P

Inkanyezi
0

Då ska jag berätta hur man gör en länk.

Ovanför redigeringsrutan finns en verktygsrad där man kan få fetstil (B), kursiv stil (I), understruken text (U) och så kommer vänsterställt stycke, centrerat stycke, punktlista, numrerad lista och så mitt i något som ser ut som en kedja; det är det verktyget som skapar länkar.

När man vill skapa en länk, så skriver man först texten som länken ska visa i inlägget, och så märker man den genom att dra med musen över den. Då får man en gul markering över texten. Medan den gula markeringen ligger där klickar man i länkverktyget, och då får man upp en dialogruta där man kan foga in adressen som länken ska peka på.

För att förenkla det är det bäst att innan man skapar länken, så öppnar man sidan som man vill ska öppnas med länken; till exempel i ett annat fönster eller i en annan flik i webbläsaren. Inne i det fönstret/fliken, klickar man ett par gånger i adressfältet så att hela webadressen blir märkt, och så kopierar man den (Ctrl-c eller högerklick>kopiera).

När man har sin länkadress i kopieringsbufferten märker man texten som ska länka till sidan inne i redigeringsrutan, klickar på kedjan och när dialogrutan kommer upp så släpper man det man har i bufferten i fältet för länkadress (Ctrl-v eller högerklick>klistra in).

Sedan stänger man dialogrutan genom att välja att infoga länken. Man kan ta bort den om man har råkat göra fel, men om det har gått mer än en timme måste man ta hjälp av sajtvärden.

matildah
0

Okej, men den redigeringsrutan finns tyvärr inte på min dator, jag använder en Mac och sedan Safari som internet. Konstigt :/

Inkanyezi
0

Den borde nog finnas hos dig också; när tråden har startat så ligger den längst ner undet inläggen med texten "Kommentera inlägget" i avdelaren. 

Där har jag den rutan och verktygen, och det här skrev jag i Apple Safari. 

Och som synes kan jag skapa en länk till Matildas fotosida också i Safari. 

Du använder ju den rutan när du skriver inlägg. Ovanför där du skriver, i mitten, finns den där symbolen som ser ut som tre länkar i en kedja.

Eostra
0

Så mycket förklaringar bara för en liten länk, det är ju bara att klistra in i ett nytt fönster. ;P

Iaf, galleriet känns kanske liite rörigt och jag skulle gärna ha någon rubrik högst upp, ovanför menyn, Matilda Holmqvist Fotografi t.ex. Annars fin och enkel hemsida, inget onödigt krimskrams typ. ;P

matildah
0

Tack för kritiken #7! Varför tycker du galleriet känns rörigt? (Så att jag kan fixa till det!)

Ska försöka fixa så att det står något där ovanför :) Tack!

Eostra
0

#8 Bara huvudsidan då, det andra är nog bra. :) De två bilderna skulle kunna vara under texten t.ex, nu tar det en stund att få ordning med blicken. ^^

matildah
0

Okej, tack så mycket! Ska fixas ;)

pyrst
0

Hej!

Tycker att dina bilder pa barn ar finast. Dock inte den du har valt att lagga som banner hogst upp pa forsta sidan. Den ar valdigt mork och fylld av skuggor.

Du har ett fint portratt seende!

Anne

matildah
0

#11 Tack för kritiken! Bannern jag har valt valde jag eftersom jag tycker om att den är just så mörk som den är, men det kan stämma att betraktaren kanske inte tycker likadant som jag. Man blir ju ofta lite blind med sina egna bilder ;) Jag får väl försöka hitta en bild som passar dit, i Sv/V.

Tack återigen!