Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 755 ggr
matildah
0

Barn i snö - porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en serie om två bilder som jag tycker mycket om. Vill gärna ha konstruktiv kritik.

Fotade med ett Nikkor 18-70mm, Nikon D70 mitt på dagen i december.

matildah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nr 2.

rulda
0

tycker bäst om bild nr 2. Du har fått väldigt klara och fina färger (även på kinderna) och ett härligt utryck i barnets ansikte
Jag tycker om iden bakom bild nr 1 men det känns på något sätt som om snön är lite overklig. Vet inte hur jag ska förklara det bättre.

pyrst
0

Bild 2 ar ljuvlig!! Bild 1 saknar det dar lilla extra for att vara toppen.  Kompositionen ar jattefin, det kan bli en jattefin bild om du fixar till den lite

matildah
0

#3 Tack för den fina kommentaren, återigen! Jag håller med om att bild 2 är mycket bättre än ettan.

[Wraith]
0

Gillar inte alls bild ett, snön känns för grynig, mera som tecknat vatten med konstig färg Flört Barnets overall känns klumpig i färgen.

Men jag gillar hur den är beskuren, man ser att barnet är påväg uppåt och har redan gått en bit upp, men har en bit kvar.

Bild två är betydligt bättre men tycker den röda färgen på overallen är likadan klumpig och lite för stark, oskarp. Färgerna över hela bilden känns lite dunkla men det är ändå en fin bild med en glad unge på.