Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 605 ggr
bjorsa
0

bläddrande skärm

Nu på morgonen fotade jag och tog då ett foto där teven kom med å den var på och då började skärmen till kameran att flimmra/bläddra fast själva motivet man har framför sig rör sig inte utan de är som om frekvensen ändrats på skärmen har provat att återställa ursprungliga inställninga och har även tagit ur batterier men fortfarande samma fel å de dyker upp efter 1 till 2 bilder men den försvinner oxå men kommer tillbaka borde vara ett fel som garantin står för men nån som har nåt förslag på åtgärd

Kameran är minolta dimage z5 ca 4 veckor gammal

mvh/bjorsa

Robert
0

Jag försökte hitta någtot var åt dig i dpreview men hittade inget som kom i närheten av ditt problem. Kontakta tillverkaren eller leveranötren av din kamera.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Tack Robert

Jag får nog ringa deras support imorgon men skulle tro att de blir verkstan å då tar de ju tid skit oxå nu har man ju blivit beroende av kameran å den andra har jag gett bort hmm ibland är allt …….men de löser sig nog.

Man skall alltså passa sig för att fota mot teven eller dataskärmen men de har jag gjort för med den andra kameran men kan ju vara nåt att tänka på när man fotar inomhus att inte rikta den mot teve datorn

mvh/bjorsa

Citron
0

hm, jag förstår kanske inte riktigt. Men som jag uppfattar vad du menar så flimmrar LCD skärmen till kameran när du försöker fota tv'n? För det är normalt.

Det handlar om FPS (Frames Per Second). Din kameras skärm klarar visa mindre frames än vad tv'n gör, villket gör att det flimmrar. Sådant ser du också om du filmar på en tv apparat eller dator-skärm men en billigare film-kamera. :D

MVH
- Jim Johansson

bjorsa
0

#3 jag tog ett foto där teven kom med i bilden och teven var påslagen och lcd skärmen på kamran började då flimra/bläddra inte bara bläddring men normalt ser pga osynk men nu går de inte att få bort detta bläddrande/flimmrande hur jag än gör skärmen är liksom skadad på nåt sätt.

Felet kommer inte på en gång när man startar kameran utan efter ett par bilder sen försvinner den å sen tillbaka hopplöst jobbigt får bli verkstan om dom på minolta inte har något svar på hur man kan göra.

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Har nu pratat med minolta support och de var bara att skicka in den på service och att man fotar mot en teve eller dataskärm skulle inte orsaka felet fast de var ju just då de skedde men jag tänker då planera bilderna bättre så att jag slipper teve skärmar i bilden

mvh/bjorsa