Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 739 ggr
MVfoto
0

Kritik på regnbåge?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild som jag tog i somras, skulle vara roligt om jag fick lite kritik på den nu. Molnen är lite för "färgade" men det är inget som jag själv gjort. KRITISERA NU SÅ ÄR NU SUUPERGULLIGA Glad

© My Vedenbrant.

Banio
0

Tycker inte molnen är för färgade - tvärtom kanske mera färg och kontrast skulle lyfta bilde ytterligare. Skulle vilja se en liten beskärning nedtill så att regnbågen slutar ännu mera ner i hörnet - helst skulle jag velat ha starten på den på långsidan, men det är inte genomförbart med rimlig beskärning.

I övrigt säger jag som vanligt - ta bort den missprydande loggan, för det är svårt att bedöma och ge kritik på en bild som redan förstörts på det sättet.

werner
0

Tråkigt att det blev sånt brus på bilden ser ut som du haft en väldigt hög ISO när du fotade denna.

Loggan är som sagt här ovan inte passande, det drar till sig mer fokus än bilden i sig, gjorde även det misstaget för några år sedan är jätte ledsen för det idag när jag skulle vilja ha mina bilder obesudlade.

Jag skulle nog vilja se hur det skulle bli med overlay eller något liknande i photoshop skulle kunna gö med bilden.

MVfoto
0

#2 Egentligen är faktiskt bilden skarpare, men det kanske är för att jag gjort om bilden och lagt dit texten som den blev så.. Jag har ju alla mina bilder i två exemplar, en med text och en utan. I allafall dem jag lägger in.

pellepiano
0

Tycker om allt i bilden ( utom loggan ).Ovanlig och spännande. Färg på moln och himmel är kanon och ger ett fint djup. Gillas skarpt.

MVfoto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den utan logga.

Men det är rätt mycket brus i bilden, det kan jag hålla med om.

werner
0

Synd på bruset men mycket bättre utan logga.