Porträtt pojke
Ett foto på min yngre bror Vilmer. Det är redigerat i Photoshop då jag har ändrat lite i Shadow/Highlights men även en liten förändring i nivåer.
Fotad med en Nikon D70 och Nikkor 18-70mm.
Konstruktiv kritik. Själv tycker jag att det är synd att hakan kapades och även att kvalitén på bilden blev ganska dålig, hade hög ISO eftersom det var dåligt ljus utomhus.

Det ser ut som du gått för nära och haft för mycket vidvinkel. Ansiktet blir sendvridet. Det är en lite överdriven skärpa på nåt sätt, kan inte sätta fingret på det ( ungefär som lite för stor radius på HighPass filtret ).
Det ser ut som en ögonblicksbild utan nån tanke bakom. ( sorry =) ).

Tack för kritiken! Jag använde som sagt ett 18-70mm och utanpå det ett makrofilter och det ledde nog till känslan av vidvinkel. Synd att det blev som en ögonblicksbild i dina ögon, för jag hade någon tanke bakom bilden just när den togs. Men tack, hur som helst! Övning ger färdighet ;)
Håller med #1. Tycker bilden också är brusig, men som du skrev använde du högt ISO, vilket var synd.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Bilden ser jag är tagen med 1/640 . Så med längre slutartid hade man fått ned ISO betydligt. En gammal tumregel är att man kan ha samma slutartid som brännvidden man använder ( på våra digitala APS kameror får vi lägga till åtminstone 1.5 ). Så man skulle lugnt kunnat ta bilden på 1/50 sekund istället tex ( den var tagen vid 18mm ) och tjänat en massa steg, och därigenom kunnat sänka ISO betydligt.

Tack för tipset! :)

Jag gillar den stenhart. Tycker kroppningen ar helbra, ger ett skont stuk pa bilden. Grattis till super bild!

#6 Tack, så glad jag blir för din kommentar! Själv gillar jag bilden väldigt mycket, så det är roligt när andra också gör det! :)