Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 2926 ggr
smurfan-13
0

redigeringsprogram?

I dagarna införskaffades min första systemkamera, en Nikon D40. Och nu har jag insett att jag MÅSTE skaffa mig ett redigeringsprogram. Har Windows Resizer, så det är inte nåt sånt jag är ute efter. Vad använder ni? Vad är enkelt att börja med för en nybörjare?

pellepiano
0

Enklast är att använda program som finns på nätet, då slipper man ladda hem nåt.

Enkel editor  HÄR

Avancera online editor är tex … PEACOCK

Eostra
0

Jag använder Photoshop Elements, tror vi fick med det med någon dator vi köpt. Ska man köpa det så kostar det ju ganska mycket, men det är billigare än "riktiga" Photoshop. Före jag lärde mig PS så tror jag jag använde något HP Image zone, typ, som kom med någon printer..

rulda
0

du kan pröva dig fram till ett program som du tycker om. Dom flesta har testversioner på sina hemsidor.
Photoshop finns i alla fall i en gratis 30 dagars version på adobe.com

jaffar
0

Mer info om fria program:

www.photo-freeware.net/

janne

smurfan-13
0

#3 jo pröva mig fram är väl bästa sättet, men då jag knappt vet vad som finns är det inte alltid så lätt att hitta dem ;)

pellepiano
0

Om du ska ha köp-program så rekommenderar jag Photoshop Elements som väl kostar ca 1000:- kronor eller så. Eftersom det är liknande verktyg som i stora Photoshop om du kommer byta upp dig en dag.

Sök här på fotumet oxå då frågan vart uppe åtskilliga gånger med rekommendationer och länkar till GIMP ( gratis ) mm mm

Bullan
0

På Tradera kan man lyckas få tag i nästan vilket program som helst billigt!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Lock-Kulla
0

Hej, du kommer långt med Googles Picasa som nyligen uppdaterdaes till version 3. Hämtas gratis på nätet: Picasa 3

Vill du ha ett mer "Photoshop" likt program kan du hämta hem PhotoFiltre v6 ven detta program är gratis. OBS glöm inte att ladda ner den svenska språkfilen att ersätta den engelska med.

Om du viil betala lite (29 €) kan du istället välja PhotoFiltre Studio v9.

Lycka till! Glad