Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 790 ggr
annaforsgren
0

Frost

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag ute på morgonen och fotograferade i skogen och hade samtidigt med mig min kanin:)
Kamera: Nokon D40
Objektiv: 18-55 och NIkkor 55-200

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

annaforsgren
0

frost, ser nästan ut som kristaller

annaforsgren
0

gren i solljuset

annaforsgren
0

Min kanin

annaforsgren
0

sista bilden:) nu får ni kommentera

matildah
0

Jag gillade #3 bäst, väldigt söt bild!

Jag tycker om att kaninen inte var centrerad, skärpedjupet är härligt det också. Dock stör jag mig på att marken är sned och skulle även vela ha lite mer ljus på kaninens öga. Synd att man inte kan se kaninens andra öga. Ljuset som faller på pälsen piggar upp bilden lite, det tycker jag om!

Lillmassa
0

Bild 1: Bra bild, Skärpedjupet lite i underkant. skulle önska mig ett lite större skärpedjup där barrtopparna och kärnan var lite skarpare. Dock med fokus på rätt ställe tycker jag. Jag älskar frostbilder.

Bild 2: …lika med skärpedjupet här men vilka fina kristallformer!

Bild 3: …hrmm skärpedj… men mycket fin bild, skulle vilja sett denna med solens strålar "starkare pang på", forfarande med denna dunkla bakgrund ur fokus. Tyvärr får man inte alltid som man vill då man plåtar, jag vet.

Bild 4: Vilken godbit! En bild där solen lyst rakt bakom pälsen på detta "busfrö" skulle skapa en lysande "aura" i pälsen, men också problem med ljusupplättnad i ansiktet då. Att ligga och kräla i morgon/kvällsljuset med en reflektor är inte det lättaste. Bra skärpedjup och fokus. Lite mörk bild dock. Här ser kaninen trygg och avspänd ut. Liksom matildah säger är ocentreringen av kaninen utmärkt. Jag har dock inga problem med den "sneda marken" snarare stör jag mig på de lutande träden i bakgrunden.

Bild 5: Denna tycker jag bäst om! Uppmärksam närvaro hos kaninen samtidigt som han/hon också kan tolkas som nyvaken/busig/uppkäftig m.m. Kanske tänker han/hon att nu får du inte gå för långt utan mig, matte! Bra skärpedjup och fokus. Lite mer ljus på kaninen skulle inte varit fel. Förstärkt glimt i ögat skulle ge mer intensivitet.

Bra gjort!

annaforsgren
0

Tack för kommentarerna:D jättekul att höra