Kritik, hallon
att hallonet längst till änster fick vara med och sluta i bild.

Den känns avhuggen med hallonet längst till vänster. Jag skulle vilja ha mer skärpa på hallonet till vänster om alla andra skarpa (om du förstår ;D). Tråkig bild som inte säger mig någonting. Gå ut i snön och föta något roligt istället och lägg upp det här. Vad har du för kamera?

#2 Har en Canon EOS 1000D, sen så har jag varit ute och fotat så jag är less…….ville höra om hallonen!

#2 okej. Har också precis köpt en 1000d. Varit ute och fotat nu. Vad är du så less på? JAg har sagt vad jag tyckte om hallonen.

#4 Just det…..och det var som sagt hallonen jag ville ha kritik om och det jag tackar för, däremot efterlyste jag inga ideér om vad jag skulle fota. Den fantasin har jag själv! Känns inte som nåt trevligt forum då man får sådana spydiga kommentarer!
jag tycker att det är bra att du har fått en sån neutral bakgrund på hallonen. Det är lätt att det kan störa när hallonen är så plottriga i sig själv.
Är det med blixt du har fotat?
Försök i så fall att fota utan blixt, försök att belysa med lampor för att få lite häftiga ljuseffekter. Nu gläser blixten till på dom som ligger längst fram.
Tycker för övrigt att det var en härlig bild att se så här i vintermörkret. Det får mig att längta till sommaren lite extra!

#6 Tack för dina kommentarer…….ska testa dina tips!

#5 oj men jag menade inte alls att vara spydig!
Det är svårt att formulera sig med bara text… Jag menade bara att det är lättare att kommentera en bild med växtlighet och liv, än hallon mot hallon mot en helvit bakgrund (vilket IOFS. kan vara bra ibland, när motivet är rörigt). Hallon säger inte så mycket, och bilden blir inte vidare intressant. Mycket beror ju på sakerna runtom själva objektivet. En bild med ett hallon som har skärpan i din bild och som sitter på en grönskande buske, säger mer än en bild (med skplig skärpa, ändå) där man lagt upp hallonen mot en vit bakgrund.. Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig… Bara att det är svårt att kommentera en bild som inte.. säger så mycket..? 
Skärpan är annars bra och det är inte lätt att fota innomhus i dessa mörka tider. Men jag menar absolut inte att såra dig på något sätt eller att vara spydig, det kan jag lova 
Fortfarande så tycker jag att det hallonet till vänster skulle fått vara med i bild så hade det blivigt bättre.. kanske lägga ett hallon ute så det blir frost på och fota?
Lite för ljus kanske, men annars fin, gillar att du inte har fokus på alla hallon.