Foto iFokus

Foto

Etikett: människor-ej-kritik
Läst 1141 ggr
Buuc
0

Silhuettbilder - självporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade tråkigt igår så jag använde min lampa och försökte ta lite silhuettbilder. Blev inte så lyckat eftersom det var självporträtt. Men ja. Har ni några bra tips om vilka inställningar man kan använda för att få bra sihuettbilder? Har en Sony a200. Vill inte ha alltför hård kritik, det jag vill är att lära mig hur man kan göra bilden bättre! :)

Bild 1: Ändrade till svartvitt. Och såklart - från RAW till JPG.

Buuc
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2: Här fick jag posera fjantigt och använda självutlösaren, ursäkta om jag säger fel nu, har plötsligt glömt vad det heter. Har ändrat format och höjt kontrasten lite.

matildah
0

#0 Bilden är väldigt mörk, men det kan hända att min dataskärm gör bilden väldigt mörk också. Tyvärr ser man nästan inget av ansiktet. Om du har en vägg bakom, testa lys upp den med en lampa och fota sedan en liknande silhuettbild, så kanske man ser ansiktet också :)

#1 Ganska spännande bild, man får leta en stund med ögonen innan man ser vad bilden föreställer. Skulle kunna beskäras i övre kant. Även lampan som man ser i bakgrunden skulle jag vela dölja, om den skulle vara helt dold bakom ansiktet till exempel.

Tyvärr har jag inga tips till Sonyn, eftersom jag inte har testat fota med någon sådan tidigare ;) Lycka till!

Buuc
0

#2 Tack så jättemycket för kritiken! :)