Foto iFokus

Foto

Etikettfotolekar-fototävlingar
Läst 522 ggr
rulda
0

Speed utmaning

Det är så här att jag fick en system digital kamera i julklapp av min mor (tack tack) och nu är jag förvirrad.
Jag har hur roligt som helst men det är så många funktioner som helst och jag fattar nada.
Så jag tänkte att vi kan ha en utmaning/lek/tävling här inne som är både rolig och i utbildningssyfte.

Så hur går det till?
En person lägger upp ett foto som personen i fråga är nöjd med. Motiv spelar ingen roll, det är fotoeffekten vi är ute efter.
Tex vart focus i bilden är, är den suddig eller skarp, närbild eller nära, rörelse eller stilla. ja olika fototekniker helt enkelt.
Sen ska dom tävlande försöka "kopiera" effekten. Inte motivet.
Varje "tävling" håller på i 24h och sen har "ledaren" 24h på sig att välja en vinnare. Vinnaren ska sedan ta ett nytt foto med en ny effekt och lägga ut. Så börjar allt om igen.
"Ledaren" får även skriva vilken effekt som den är ute efter, och lite tips på hur man gör.

Låter det jätteförvirrande eller kan det vara en rolig grej?
Det måste väll finnas fler än jag där ute som är lite småförvirrad och behöver inspiration och tips för att lära sig nya saker?

Det här var bara en ide som ploppade upp i mitt huvud så att förslag är välkommna.

Nu behöver vi bara vår första "ledare" Först till kvarn får mala som det så vackert heter.
Jag vill ej vara den första då jag helt enkelt inte har någon effektfull bild att lägga ut.

Buuc
0

Vi har redan fotoutmaningar men nu har det stannat upp för den som ska ta hand om nästa tydligen inte är inloggad..

Martin
0

24 timmar låter lite väl kort tid för de flesta skulle jag tro.

Och som sagt, det finns ju redan utmaningar…

mvh Martin