Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 936 ggr
Whispree
0

Kritik: frostiga bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var det så fint väder ute, med underbart ljus och frost! så jag passade på att ta med mig kameran ut en sväng :)

Lägger upp några bilder som jag skulle vilja ha kritik på!

bilderna är inte redigerade

Bild 1

Öppna bilderna i nytt fönster för bättre kvalitet!

Whispree
0

Bild 2

eighteenlives
0

Fin bild, vacker och stillsam. Men starkare kontraster hade nog gjort bilden bättre. =)

eighteenlives
0

På bild 2 hade jag nog beskärt bort lite av den högra sidan och nederdelen, för att koncentrera på det som är intressant.

Whispree
0

Bild 3

Whispree
0

#2 & #3 Tack så mycket för din kritik, det hjälper mig att se saker som jag inte tänkt på själv!

som sagt så har jag inte redigerat dem någonting än, har inte hunnit det, men jag ska tänka på dina tips!

Whispree
0

putt

rulda
0

Bild 1 - Jag hade gärna sett att det hade varit lite skarpare. Det känns som om "motivet" sjunker in i bilden lite för mycket.

Bild 2 - Jag älskar hur ljuset kommer in i bilden och lyser på dom översta stråna.
Det känns som en tidig morgon på något sätt.

bild 3 - Jag hade gärna sätt träden vid vattnet lite tydligare. Men annars en harmonisk och vacker bild. En lugn stund lixom!

Whispree
0

#7 Tack så mycket! Det var saker som jag inte hade tänkt på själv, men nu när du nämnde det så lade jag märke till att det kunde ha varit bättre!

rulda
0

#8 man blir hemmablind på bilderna.
Jag är lika dan :)

Whispree
0

#9 Haha, jaa, det är ju det som är så bra med kritik, att man ser saker man aldrig tänkt på tidigare! :)

Buuc
0

Min favorit är bild 2, gillar idén och så. :) Lite mer kontrast skulle vara pricken över i-et! ;)

Whispree
0

#11 Tack så mycket! Ska testa det när jag redigerar den :)