Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 698 ggr
Emma-lundqv
0

Landskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har aldrig förstått vitsen med landskapsfotografering men på utlandsresan gjorde jag ett försök.

Bilderna blev lite små när jag förminskade, men förhoppningsvis ser man fortfarande vad det är.

Ni får gärna säga saker jag kan förbättra!

Emma-lundqv
0

2

Emma-lundqv
0

3

Emma-lundqv
0

4

Har inte beskärt den här.

Emma-lundqv
0

5

Och två icke-landskapsbilder från samma resa.

Emma-lundqv
0

6

Sista bilden.

Carlton77
0

Det du ska tänka på med landskapsfotografering är att horizonten ska helst vara rak plus att försök att inte dela bilden på mitten. så halva är himmel å halva mark. Det gör bilden ointressant.

MVH

Marcus

Kiwanu
0

Jag tycker att bilderna är otroligt fina !

palsternackan
0

fina!

Martin
0

Första bilden tycker jag är bra. Vattnet i förgrunden, följt av strand, sedan en rad med solstolar och sedan vatten/himmel gör att det blir ett djup i bilden. Vet inte om jag upplever den speciellt skarp dock, kan vara storleken på bilden eller min skärm som tyvärr har börjat konstra lite (kanske blir en ny i julklapp?). Den bilden är bäst komponerad tycker jag.

mvh Martin

mathardy
0

Gud vad fina bilder. Gillar första och andra bilden mest. Fina färgerSkrattande

Vad fotar du med för kamera ?

Emma-lundqv
0

Tack för kommentarerna!

#6, Jag var lite slö och orkade inte rotera dem i photoshop, men det där med att inte dela av dem i mitten har jag aldrig tänkt på. Det var ett bra tips.

#9, Den kan mycket väl vara lite oskarp, fotat handhållet och är helt oredigerad förutom förminskning ;)

#10, Tack! Jag har en canon eos 350d.

Haag
0

Jag tycker dina bilder var jättefina! Gillar djupet i första bilden..

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

werner
0

Blommorna är jätte fina, mjuka färger men angående landskapsfotot hade det sätt bättre ut med mer vidvinkels inspirerat :)