Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 879 ggr
rasmojn
0

Vattenbild, ge kritik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

testade att ta lite vattenbilder,
ge gärna kritik!
ge gärna tips hur jag kan förbättra min fotografering

FotoKungen
0

den var inte snygg på någe viss

FotoKungen
0

den var inte snygg på någe viss

Mysterious
0

Måste hålla med ovanstående men fortsätt att träna so blir de bra ;)

werner
0

Altså, använd dig av ett motiv som träffas av vatten eller fota droppar som ramlar från vatten kranen så lär du dig hur du ska kunna fånga vattnet så det ser läckert ut och något jag lärt mig under den tiden jag fotat är att endast nedrinnande vatten i ett glas INTE är snyggt, sorry.. kan lägga upp två bilder här som visar hur jag menar.. inte så bra bilder (från när jag började fota) men det är lite mer att gå på än bara min text.

Här har jag låtigt vattnet träffa en ölburk för att folk inte ska koncentrera sig på att den ligger i en diskoho och själva vatten strålen utan mer på ölburken och vattenstänket..

Så ett objekt som ej är något man brukar hälla vatten på eller i (förutsätt att man ej gillar starköl^^) + att du inte klipper så hårt, jag har klippt av burken här (inte bokstavligt) men jag gör så kanten hamnar på ett ställe så man ej stör sig på att det är avklippt.. på din glasbild blir man lite irriterad på att vattnet som åker ur glaset är avklippt och att du inte hade med mer av glaset.

werner
0

Om du vill lära dig fota droppar så ska du inte ge dig på att droppa vatten i kärl det första du gör det är inte så lätt att få det snyggt och hinna.. lättare att träna på en droppande kran och vara snabb och tålmodig på att fånga en droppe.. hälst inte ur ditt syn perspektiv (fågel, ovanifrån) utan kanske från sidan eller så, dock ej direkt under ^^

Här skickar jag även med en exempel bild. Lycka te nu och fråga om du undrar något.