Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 758 ggr
joytick
0

Minneskort

Är på G att köpa ett nytt minneskort, har en Nikon D200 och vill ha ett relativt snabbt kort. Men vilket märke är bäst? Hade tänkt mig ett kort på 2GB.

Banio
0

Viktigast är att formatera om kortet med jämna mellanrum - då brukar de hålla sig bra.

Själv brukar jag köpa Kingston eller Sandisk, men märker ingen skillnad, utan det är som du skriver hastigheten som är viktig , specielt om du tar mycket bildserier. Annars spelar hastigheten också liten roll.

Hasse_A
0

Sandisk Extreme 3 är kortet som är ruskigt snabbt,men kliv till ett 4 GB i stället kostar inte så många flera kronor. Men köp ett kort till för är du på semester så blir kortet snart fullt. Är Fotograf till yrket o har kompisar som har uppskattat tipset att ha ett extra kort med sig mer än en gång. Att tänka på i detta fall att du får vad du betalar för vad det gäller snabbhet o säkerhet.

Har tappat mina kort flera gånger med jobb på o har alltid fungerat utmärkt.Billiga kort tål inte samma misshandel tyvärr.

Mina kameror är Nikon D3 och kör ofta RAW filer inga problem med nerladdning på kortet även när man öser på.

Bara ett litet tips från mig.Skrattande

Gott nytt år.

FotoKungen
0

Lexar  är riktigt bra inte allt för dyrt heller :)