Köpa ny kamera ?
Hej !
Kan någon tipsa mig om en kamera som skulle passa mig som fotar mycket utomhus, i alla väder. Mest djur. Just nu har jag en digitalkamera som jag inte är riktigt nöjd med. Tänkte byta till en annan digitalkamera, ev. en långzoom. Är inte redo för en systemkamera ännu.
Har hittat en kamera på Onoff som jag är intresserad av: Fujifilm digital S2000 HD (3195 kr) Vad tror ni om den ?
Jag fotar nu mera mina bilder med en Canon eos 400D och tycker den är toppen om man läser manualen riktigt som jag tyvär inte har gjort hehe (A) Men den tar toppenbilder och jag köpte den för 8000 :)
Men systemkameror kostar rätt mycket, den nyaste Canon digitalkameran med 10megapixen och den knäpper bilden fort och är smidig och praktisk och kostar runt 2000!
Hoppas du hittar kameran som passar dig :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Nikon D3. Funkar alltid i alla väder!

Ja, och trådskaparen sa ju uttryckligen att en systemkamera inte är aktuellt…
Min svåger har en Fuji - inte exakt den modellen utan s100FS. Har inte satt mig in i skillnaderna, för den är ju lite dyrare - men bilderna blir mycket bra. Den har lite svårt med att hantera skarpt ljus, där man lätt får utbrända högdagrar utan detaljer, men en kompetent kamera som kommer att räcka länge…
Annars, kolla in Leicas C-lux 2 i samma prisklass om du inte behöver långzoom så fr du en kompakt med ruggigt bra bildkvalitet. Eller Panasonic Lumix DMC LX-3 som också har Leicas optik till ett bra pris.
Tack för alla svar. Har varit och köpt en kamera idag på On Off eftersom jag hade ett presentkort därifrån. Jag valde en: Nikon Coolpix P80 10 megapixel kamera med NIKKOR-objektiv, 18 x zoom o.s.v.
Jag hoppas jag får en kamera jag är nöjd med.