Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1256 ggr
preya
0

Nytt objektiv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte min kamera för 4 månader sedan och är helt grön på foto… eller rättare sagt var de just då.

Nu kan jag lite mer och har nyss skaffat ett 50mm 1.4 och är supernöjd!!

Lite bilder!

preya
0

en till

preya
0

drutten

Idrus
0

Fina bilder! Bakgrundera på bilderna stör jag mig lite på.

och bild 2 känns lite suddig (?) och 3:e bilden förstörde skuggan(?) bilden en aning. Men annars bra (:

Besök gärna min blogg.

filliponkan
0

Fina djurbilder! Men jag tycker att du borde förminska din text eller göra den mindre uppmärksammad, för den stjäl uppmärksamheten.

Johan-
0

funderar med på att köpa ett 50 mm men har hört en del som tycker att man får för litet avstånd till motivet, vad tycker du?

damparu
0

Fina :D jag har ett 18-55 mm men jag fattar fortfarande inte hur man får suddig bakrundsbild xD * knäppa jag*

// Ludde

linaelsy
0

Fina bilder, men som #4 säger så tycker jag att loggan förstör varje bild. Det är så trist att fina bilder ska bli förstörda med loggor.

preya
0

#7 4  Anledningen till loggan är ju lite grann att den ska "förstöra" genom att den inte ska gå å ta bort men de är min tanke… Man ser alltför många bilder som folk tar från internet…

preya
0

Lite bilder jag tagit vid lucia…

Jojaton
0

#8 En bra logga stjäl inte uppmärksamheten, men skyddar ändå.

Johanna - Instagram

preya
0

På de två sista bilderna har jag gjort texten lite mindre. Var de bättre så?

Bullan
0

Så länge loggan inte sitter över själva motivet, så stör den ju inte jättemycket och jag har förståelse för att man vill skydda sina bilder på något sätt då det är just mkt bildstölder på nätet.

Sedan om man säljer bilder till kunder som vill att man fotar deras djur, bilar, barn osv, tycker jag man ska göra loggan så liten och diskret som möjligt. Jag själv skulle aldrig köpa ett foto, där loggan tar uppmärksamheten från det jag ville ha fotat.

Ett annars hyggligt sätt att skydda sina bilder är ju att inte lägga ut dem högupplösta och inte så stora, så blir det ju svårare för någon att få ut något vettigt av dem hursomhelstFlört

Kattbilderna gillar jag, de var litet annorlunda med det korta skärpedjupetSkrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

fiiiyah
0

angående loggan så kan man ju dra ner opaciteten lite så bllir den inte så skarp, det är mitt förslag iallafall :D och bilden på katten va ju jättesöt :D

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se