Hjälp med www.roberthammar.com
För någon månad sedan satte jag upp en egen hemsida via Beanpix. En hemsida som då kändes väldigt bra men som idag känns som om den kan bli bra mycket bättre.
Till min hemsida, www.roberthammar.com
På Beanpix kan man använda en formatmall på CSS, men CSS är som finska för mig - förstår lite men använder det inte alls (jag bor i Finland).
Nu har jag fastnat i idétorka, design är en egenskap jag kan förbättra, och jag skulle verkligen uppskatta lite tips och förslag på vad jag kan göra.
Kom gärna med förslag!
Tack på förhand,
Robert
Den känns väl ganska "ren" och fräsch. Är det något speciellt du saknar på den, eller?
Är det tänkt att det är en plats folk skall besöka ofta för att se bilder eller är det ett utförligt visitkort/portfolio på nätet?
Om det är det sistnämnda så tycker jag den fungerar bra.

#1, Tack för uppmuntran, jag är kanske för hård mot mig själv. Varje bild jag redigerar av dom jag har tagit suckar jag tungt, "det här hade jag kunnat gjort bättre när jag fotade", är det som kallas för självkritisk?
Robert

Jag tycker du har lyckats jätte-bra med din sida. Kanske kunde länkarna vara lite mer tydligare. Annars är allting helt perfekt. Rent och snyggt. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Jag hålller med Citron, Länkarna kunde vara lite tydligare, i och med dom använder CSS kan du få snygga "länkar"

#3,4 tack - då var det där med CSS, vilket program hanterar det eller måste man kunna språket?
Robert
Jag saknar något på framsidan. Något som säger något om fotografen. Det enda vi får veta är att han heter Robert Hammar. Något mer måste man kunna säga om honom. Varför ska jag över huvud taget klicka på länkarna? Det finns inget som säljer Robert Hammar.
Du har gott om plats bredvid modellen. Det kanske du kan utnyttja.
Vänliga hälsningar
Niklas
…och snabb. Framförallt snabb. Jag hatar verkligen att vänta på att sidor skall laddas. Har jag inte det direkt så går jag vidare.
Robert.
Sidan är fräsh och bra. Det viktigaste för dig måste ändå vara vilken trafik du har. Jag antar att du har besöks räknare. Det viktigaste är att komma upp i topp på sökmotorerna.
Gjorde en snabb search på goggle. satte in wedding photo finland. Det första som kommer upp är photolinks.com med ditt namn. Nummer 3 på listan är Finland Photographers Directory och där är du också med som nr 1. Bra jobbat.
På Svenska goggle hittade jag dig bara om jag sökte på ditt namn. Där kan du göra bättre. Får du några förfrågningar från din websida? Och i så fall vad tycker folk om websidan, bra-dåligt. Försök få kommentarer från folk som inte är fotografer men är ute efter en fotografs tjänster. Jag tror att vi som sysslar med foto ibland blir lite för petiga med hur bra bilderna skall vara i våra ögon. Men är det det som eventuella kunder reagerar på och lockar dom till att kontakta dig? Enda sättet är att fråga kunderna.
Eddie

Adobe Dreamweaver klarar mycket bra av CSS

Eddie, och andra, det som får mig och tro att min sida suger är att den enda förfrågan jag har fått är från London, och det blir min första betalande kund. Rätt ironiskt att min första "riktiga" kund ska komma från utlandet och inte från Finland.
#10, kostar väl en förmögenhet antar jag?
Hälsningar
Robert
#11: Frontpage klarar också CSS.
Vänliga hälsningar
Niklas

finns 30dagars test version

Gratis och suveränt program är PSpad, det slår alla andra med hästlängder. Man kan göra massa egna makron etc.
Fast det krävs lite kunskap för att använda det, så som nybörjare kanske det inte är ngåot att ha.

Notepad fungerar ypperligt för att hantera CSS. Är väl det program jag använder mest för kodning tillsammans med dreamweavers kod-läge.
Angående hemsidan så tycker jag överskådlighet är något att lägga krut på.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#15, tack för tipset. Vad tycker du är mindre överskådligt på sidan?
Hälsningar
Robert
Tycker din sida är ren och fin Robert. Saknar dock fortfarande precis som Niklas säger mer uppgifter och bild på dig. Är du lite blyg? 
Du finns med bland våra "Fotografer" här:
http://www.sverigesurfen.com/fotografer.htm
//CarlS

#16, tycker din sida är lättöverskådlig, dock kan jag inte bestämma mig för om "view more"-texten kunde framhävts på något bättre sätt..
Har ju varit med sedan början och sett hur sidan utvecklats. Bäst kanske vore att be personer i olika åldersgrupper och så besöka sidan och sedan ge sina synpuntker på den.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson