Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 374 ggr
Citron
0

Trasig kamera

Hej!

Nu har min Canon PowerShot G2 fått fnatt. När jag snurar på on/off-hjulen så händer det ingenting. Jag får inte igång kameran och när jag väl lyckas så får jag inte av den. Jag får igång kameran genom att först sätta kameran på ON, sedan måste jag snurra en massa på inställnings-hjulet. Jag måste hålla på i flera minuter för att få den att lägga sig på ON och i ett fotoläge.

Jag har varit inne i en butik och frågat om detta, de sade att det är flera som haft liknande problem och att det beror på fel i mjukvaran i kameran. Hon kunde dock inte svara på varför felet uppstod. Men hon sa att det säkert gick att laga. Men jag glömde fråga om pris. :-(

Det känns lite som om den har gått sönder i onödan. Jag har ju varit så extremt försiktig med den.

Är det någon som haft liknande problem och vet hur mycket det kostar att reparera?

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

tillalex
0

Låter inte som mjukvara, då skulle du haft problem hela tiden. Kan vara hjulet som glappar.

Norrskenet
0

Jag hade problem med min kamera som till sist visade sig vara de uppladdningsbara batterierna som "dök" så fort jag slog på kameran. Köpte nya som löste problemet.

Citron
0

Jag har iofs haft lite problem med batteriet. Det fungerar inte lika länge som det borde. Jag kör utan display, annars dör batteriet efter bara några minuter. Ska försöka med ett nytt batteri! :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Tom
0

Har du ingen garanti kvar på kameran?

Om inte skulle jag skruva isär den själv och se om jag kunde hitta någon glappkontakt eller liknande. Men det är kanske dumt att rekommendera någon annan? ;-)

Du kan ju för tusan inte vara utan kamera!

Tom

Citron
0

Jag tror inte det är någon garanti kvar på kameran, jag fick den nämligen av Niklas. :-)

Jag vågar inte skruva isär den, Jag tror det bästa är att först kolla om ett annat batteri gör saken bättre. Annars lämmnar jag in den på lagning. :-)

Kan man föresten ladda hem firmware och upgradera mjukvaran i kameran?

Tjejen i butiken sa ju att många haft liknande problem och att det beror på mjukvaran. Det kanske fungerar om man upgraderar den? 

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson