Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 571 ggr
Jojaton
0

Kritik på porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ganska ny på porträttfronten, har mest fotat djur, men här är några porträtt jag gärna skulle vilja ha kritik på. 
Tål ganska mycket, men säg gärna både vad som är bra och vad jag behöver tänka på nästa gång :)

Bild 1

Johanna - Instagram

Jojaton
0

Bild 2

Johanna - Instagram

Jojaton
0

Bild 3

Johanna - Instagram

Jojaton
0

Bild 4

Johanna - Instagram

Jojaton
0

Bild 5

Förlåt att det blev så många bilder. Hoppas ni orkar kommentera i alla fall :)

Johanna - Instagram

Banio
0

Jag gillar de två sista, vilket också är de enda som jag tycker man kan säga är porträtt. I min bedömning kanske endast det sista, men det näst sista kan passera.

De första tre ser jag som bra bilder för ett familjealbum, och inget illa menat med det. De är dock tagna på för långt avstånd och med för mycket ovidkommande detaljer för att fånga intresset i alla fall hos mig. Det jag tycker du har lyckats bra med i alla är skärpan och kompositionen, samt färgåtergivningen. Du har också sökt annorlunda vinklar och utsnitt vilket jag gillar.

Negativt att se så mycket ryggar och bortvända huvuden i de tre första. Ta vara på närheten i de två sista och bygg vidare på det sätt du jobbat gjort i de två.

Men kom ihåg att det här är min peronliga uppfattning - andra kan tycka helt annorlunda, så det viktiga är att du gillar bilderna du skapar med din kamera!

Jojaton
0

#5 Tack så mycket. Jag tar inte illa åt, alla har sin personliga uppfattning ang. smak och tyckning - vilket jag respekterar.

Johanna - Instagram

RaggeNo1
0

Tycker bara att den sista skulle kunna klassas som porträtt. De andra är actionbilder enligt mig iaf.