inspiration hjälp
Jag saknar just nu noll inspiration. Någon som har någon rolig idé sådär?
Helst fotograferar jag faktiskt hus… Kanske får kolla upp något snyggt sådant i stockholm.

jag föreslår att du en dag när det är relativt fint väder, tar en promenad på södermalm i stockholm, det vackraste jag vet i alla fall!
Tack! Hade just tänkt att göra det:) Om det blir bra väder.
Lärkstaden är ju också alltid en hit!
vart ligger det? huhu, jag kan inget om stockholm.
Men jag har hittat en jätte fin gata på söder!:)

vilken gata? :)
Men va sjutton… Åk ut på landet och ut i skogen eller ut på sjön typ fota fåglar, rådjur, rävar, fiskare, bönder, stranden och så vidare…
Lärkstaden ligger på gränsen mellan Vasastan och Östermalm, det är ambassader och sånt främst. Man kan gå dit antingen från Valhallavägen eller från Odengatan, från Odengatan är det typ strax ovanför korsningen till Birger Jarlsgatan tror jag. Se http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4rkstaden
Längst upp på höjden ligger Engelbrektskyrkan, och man har dessutom jättefin utsikt. Husen där är också superfina.
Här kan man se lite av arkitekturen (bild 3-4) http://www2.residence.se/pages/forsale_vaningar.aspx?OID=OBJ28647_708684471&lngOStatus=2
gatan heter skinnarviksgränd, Hört att det ska vara fint där:)

Gissar att det är Yttersta Tvärgränd snarare än Skinnarviksgränd som fångar intresset. Hur som helst, hela vägen längs berget finns det mycket intressanta byggnader, både små hus och större. Det har också för ett antal år sedan byggts en väldigt fin promenadväg utefter Mariaberget, Monteliusvägen, som har en väldigt fin utsikt över Riddarfjärden. Alltihop är värt att se, inte bara en gång.
Utöver de gamla bitarna av Söder finns också mycket intressant ny arkitektur, främst kring Södra Station, ett område som sträcker sig från Medborgarplatsen bort mot Rosenlundsgatan med bilfritt promenadstråk.
Men strängt taget är hela stan full av intressant arkitektur; mycket av den hör till vissa eror, som där uppe på Skinnarviksberget vid Lundagatan, där det finn funkis, men funkisen hittar man också på Kungsholmen vid Kungsklippan och uppe på Gärdet invid Tessinparken. Om du vill göra en bok om arkitektur i Stockholm finns det att ösa ur.
Jag håller annars med om att Söder är mycket speciellt, med sin blandning av modernt och äldre och med sin historia som Per Anders Fogelström så talande har beskrivit. Mycket av det gamla Söder har förändrats, men mycket finns kvar om man vet var man ska leta.