nytt objektiv
Hej.
Nu när jag har kommit en bit med min nya kamera (canon eos 450d) med kitobjektiv 18-55, så funderar jag på att skaffa ett objektiv med lite mer zoom.
Eftersom budgeten är lite begränsad……..så har jag hittat ett som i mina ögon verkar bra. tanken är att jag vill ha ett allroundobjektiv. dvs att ha med på semestern likväl som att fota i skogen / fåglar / landskap osv.
Tror ni att detta skulle kunna vara bra ?
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=105675
mvh Mikael

Jag har ett 70-300mm och ja gillart men man måste ha stativ om man ska zooma mycket och ta kort på ngt mycket litet! de kostar ca 2000kr
Det objektivet har jag och jag tycker att det är jättebra! Det är svårt att få ett objektiv som är väldigt allround, de kostar väldigt mycket. Om du vill ha ett objektiv för semestern samtidigt som du vill ha bra tele tycker jag att det du tittat på är bra. Ett 70-200 eller 70-300 tror jag kommer ställe till det för dig när du vill fota semester eller likn. Då måste du backa väldigt mycket för att få med någon person i förgrunden och något fint bakom (exempel på vad tycker är en klassisk semesterbild).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
tackar för alla svar. satsar nog på det objektivet.
mvh Mikael