Kritisera/kommentera mina foton
Hej! Jag vill jätte gärna ha kritik på foton som jag tar men det blir lite jobbigt att lägga upp alla här i "inlägg", så jag undrar om ni skulle kunna gå in på min blogg www.aanniika.blogg.se och kritisera och kommentera mina foton där?
Det skulle vara grymt bussigt! :) Jag behöver lite kritik från er.
tack… /A

Jag tycker du verkar vara en riktig begåvning. Mycket fina bilder och vinklar och tankar bakom.
Det enda jag på rak arm tycker, är att många är för mörka, och skulle tjäna på att få en mer korrekt exponering..

Någon mer som skulle vilja hjälpa mig genom att ta sig en titt och kommentera?
:)
Ja, en del är onödigt mörka. Du kanske inte har en kalibrerad skärm? Kaninbilderna skulle nog vinna på att få vitbalansen justerad. Jag tycker också att det vore roligt med mer färg i en del bilder.
Vänliga hälsningar
Niklas
Håller med ovanstående, lite för mörka, men annars jättefina.

Jag gillar bulb-bilderna väldigt mycket! :) Men håller med att de flesta bilder är för mörka, och vissa som inte är så mörka saknat kontrast!

Ja, de var verkligen mörka.

Okej, tack. Men nu när det är grått, mörkt och inte alls färgrikt ute; Något tips på hur jag kan "göra" dem ljusare och mer färgrika?
:)
Om det är för mörkt kan du höja ISO-talet så att du får det ljus du behöver. Utan ljus är det svårt att få bra färger. Är det ändå för lite färg får du be modellerna att stå för det färgglada. Det kan bli kul med färgglada modeller i en nästan svartvit omgivning.
Vänliga hälsningar
Niklas
Du kan i och för sig göra en del med de bilder du har också för att få mer liv och färg. Får jag låna en bild för att visa?
Vänliga hälsningar
Niklas

#9 okej, låna vilken du vill.
;)
Den här då. Jag har bara ökat färgmättnaden och kontrasten lite. Det gör att bilden får lite mer liv.
Vänliga hälsningar
Niklas