Eija Ruhonen på bara skinnet...
Till vardags är Eija målare och målar hus både invändigt och utvändigt. I fredags förra veckan fick hon låta penseln vara kvar i målarpytsen, lämna målaroverallen hemma för att byta om till en mer ledigare klädsel. Eija har gick en modelkurs på modelagenturen Suomen Fashion Europe nu i somras.
Makeup artisten Sanna Liljamo förvandlade målaren till än vackrare kvinna och på tur stod jag för att fotografera henne.
Håller bilderna och designen?
Hälsningar
Robert Hammar

Mycket bra, men sid 10 nej. Det ser ut som hon blir svald av en val.
Texten gillar jag inte heller. Kan inte säga varför, men det kanske ser rörigt ut.

#6, tack, valfångst hm, vad tror du om att ändra bakgrundsbilden, är förgrundsbilden ok? Att du inte gillar texten är det för typsnittet.
Mitt val av typsnitt har inte gått hem bland Foto iFokus medlemmar. Nu värdesätter jag er feedback högt för du/ni har väldigt god smak och jag skulle uppskatta förslag på typsnitt och kanske textsättning. Visa gärna exempel, eller ge en länk.
Hälsningar
Robert

#8: Den tycker jag ser trevlig ut.
Vänliga hälsningar
Niklas
Lustigt att Aktietrader säger att det ser ut som hon blir slukad av en val. Det var det första jag tänkte när jag såg bilden, utan att ha läst hans kommentar. Visst för att många tjejer målar sina läppar för att de skall bli lite större, men så stora läppar tror jag inte ngn tjej skulle vilja bli avbildad med, det ser groteskt ut tycker jag.
#8 är bättre, men skulle vilja tona ner bakgrunden mer, den blir lite dominant och då blir det ett rörigt intryck. Tycker att den lilla bilden skall vara det som fångar ögats uppmärksamhet direkt.
Typsnittet tycker jag funkar, och har tyvärr inget annat bra förslag heller :o/
mvh Martin

#10, tack, jag skulle nog tona ned bakgrunden än mer om inte den här bilden låg sist i historien. Jag vill att blicken ska flacka runt hennes kropp också.
Hälsningar
Robert