Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 281 ggr
bjorsa
0

Dagens bild 4 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Startar strängen med en bild på ringen efter en liten droppe

mvh/bjorsa

Izzzyz
0

Underbar bild…..!!!!!  Du imponerar varje gång!!

// Tina

bjorsa
0

#1 Tack Izzzyz !

mvh/bjorsa

Martin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var nere i Ljunghusen/Skanör/Falsterbo och letade rovfåglar (och behövde inte leta så länge). Dagens roligaste upplevelse, utöver att vid ett och samma tillfälle se ett 100-tal rovfåglar cirkla runt på termikvindarna var när jag bestämde mig för att försöka komma nära ett par gäss som var en bit ut i en sankmark. Plötsligt så kom ett 10-tal småfåglar utfarande som miniraketer från en villahäck samtidigt som det small till i ett träd därinne. Det tog en stund innan jag kunde lokalisera orsaken, men när jag såg sparvhöken så förstod jag också varför småfåglarna hade haft så bråttom…

Tyvärr var det ett mycket jobbigt motljus och jag försökte få skugga av trädet, samtidigt som jag ville få iväg ett par snabba bilder innan höken samlat sig och jagade vidare. Även blad/grenverk skymde huvudet till större delen vilket jag ville ha ändrat på. Efter fyra bilder där denna blev bäst försökte jag byta position, men direkt så upptäcktes jag och höken flög lågt vidare över villahäckarna i jakten på ett skrovmål. Trots att jag hade bildserie inställt missade jag den helt i flykten. Gråter

Se även bilden i större format på min profil på Fotosidan.se.

mvh Martin

ERIR
0

#0 Det här är fotokonst i ordets rätta bemärkelse!

#3 Här är det action! Och då får bildens komposition, teknik etc underordna sig det där magiska som skulle kunna betecknas som fotojakt. Förstår hur du kände det med all spänning inför det som hände!

Robert
0

#0, snyggt!

#3, bra jobbat ändå trots svåra förhållanden. Tänk på att du kan göra en avläsning innan du riktar kameran, typ rikta mätaren ned mot marken.

Hälsningar

Robert

Martin
0

#5 Tack för påminnelsen, egentligen vet jag ju det, men det blev lite för spännande lite för snabbt så jag missade det då jag inte ville riskera att missa bilden :o/

mvh Martin