Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1018 ggr
bjorsa
0

fiskafänge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en mina större koi från växthusdamm så jag lät frugan ta bilder medan jag lyfte dom från vattnet till transportbaljan jag ställde kameran på sport mode och progressiv så den tog en massa bilder så att man fick någon med skärpa då fiskar inte gillar att vara i luften Glad

Först tar vi en jag haft nu 10 år men hon är nog uppåt 15-18 år kallar henne gorby pga fläcken (tancho)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en till på henne (gorby) ,när man kör med progressiv på min dimage z5 så tar han bilderna i Upplösning 1024*768 och 10 st i sekunden men den spar bara dom 20 senaste när man släpper avtryckaren dvs dom 2 sista sekunderna finns med

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här kommer en till koi med namnet Bosse han är 7 år rena ungdomen

mvh/bjorsa

bjorsa
0

här kommer en yngre pojk han är 5 år av egen uppfödning

bjorsa
0

en till bild på honom

bjorsa
0

och här en hanne med namnet scar han är nog oxå runt 15-18 år har haft han i 10 år

bjorsa
0

å en till med honom,

Obs bilderna är alla av snapshot kvalite och skall vara så oxå för om man skulle försöka att få toppbilder då hade fiskarna inte kommit in idag utan då hade jag fått tagit en å en å de hade inte gått  Flört

Passade oxå på att filma med kameran (dimage z5) och de blev jättebra kvalitet(640*480) på filmen men kanske inte på innehållet Flört

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Testade att göra en animation och i paintshop ser den bra ut men när den ligger i en katalog och jag klickar på den så öppnar xp den och då ser den inte alls lika bra ut den går långsammare och färgerna ser lite lattjo ut så jag testar att lägga ut den för att se hur den ser ut i webläsaren för de går inte att göra i explorer för då startar xp bildvisning man kan bli tokig på bills program ibland Skrikandes

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Asch blev nåt konstigt över färgerna och i paintshop går den mkt fortare men en får pröva sig fram nåt fel gjorde jag säkert :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

provar en till för denna funkar inte i xp den stannar på en gång

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Men den funkar här men inte i xp bildvisningsprogram å de e ju de som startar när man klickar på den i katalogen jaha blir väl att ändra i xp nånstans eller bara strunta i de helaGlad

mvh/bjorsa

Staffan
0

bjorsa

Även om inte bilden i #0 har skärpa rent fotografiskt så har den en annan slags skärpa. Den fångar en känsla som inte går att beskriva med ord. När jag tittar på bilden känns det nästan som att jag håller på att drunkna.

Förresten vill jag tillägga att hela ditt sätt berätta om de här fiskarna gör mig varm - vad är det egentligen som säger att vi människor skulle vara bättre eller mer värda än en fisk? Jag tycker att du är bra.

// staffan

bjorsa
0

Tar en till animation å de e inte så lätt att hålla en sprattlandes 3 kilos firre de e lite som att dansa gäller att följa med sin partner  Flört

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Tack Staffan ,

Har alltid problem med det här om liv å värdet på liv för jag gallrar ganska hårt på hösten av yngel å då är dom inte så stora men de e alltid svårt att släcka liv men mitt alibi är att våran vattensköldpadda får mat för 1 år framåt.

dom jag gallrar bort är oftast missbildade då koi lägger en massa ägg och är hårt avlade så de blir många krokiga å snea och ibland blir kullarna upp till 1/2 miljon yngel å då får man börja kulla (culling) bort yngel redan vid 2 cm storlek (3 veckor) dessa gillar dock mina hundar att slicka i sig livet är grymt ibland.

Jag brukar spara ett tiotal yngel på hösten för att sedan se om dom är nåt att ha tex han i #3 är en sådan och han är väl en av bra kvalitet för att vara från mina koi och en sådan kanske jag får fram vart tredje år om jag har tur.

Lägger in en koi från årets kull som jag skall spara kanske blir de en fin stor koi om 5 år men kan likaväl tappa all sin röda färg om 3-4 år å då blir man lite puttGlad

mvh/bjorsa

Staffan
0

"Our lives are what our thought make it"…

-- Markus Aurelius