Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 815 ggr
Hallonet
0

Sparar långsamt

Hej!

Min kamera (En Nikon D60) har de senaste månaderna tagit väldigt långttid på sig att spara bilderna, om man tar en bild, så väntar man några sekunder (under tiden är det svart p ådisplayen) sedan komemr det upp ett 'timmglas' och sen får man se bilden, så det tar ca 4 sek eller ngt innan man ser bilden. Tidigare har bilden kommit på direkt!
Jag har testat att ladda batteriet och tömt minnet…

Någon som varit med om något liknande? Eller vad ska jag göra?  

Jag skulle även önska mig ett nytt objektiv i julklapp, någon som har någon förslag, det ska hellst vara relativt billigt och ha både 'lång'  zoom och macro (om det går) Någon som har ett förslag på objektiv?

Mkt tacksam för svar!

Limpan4all
0

Formatera om minneskortet inte bara tömma det kan hjälpa.

Annars så har ditt minneskort börjat gå sönder men felrättningen räddar situationen just nu…

Hallonet
0

Jag testade att formatera minneskortet. Men den är fortf. lika långsam!

Jag testade min brors minneskort (han har också ett SD kort till sin Canon Ixus.) Men det gick fortf. lika långsamt. Så det är kameran det är 'fel' på. Nån som vet vad jag kan göra?

Jag har den försäkrad så jag ska få en exakt likadan kamera, elelr reparation, om det råkat ut för ngt. Tror ni man kan använda försäkringen?

Inkanyezi
0

Försäkringen täcker säkert inte att kameran funkar dåligt, men däremot kan garantin göra det. Om kameran är mindre än två år bör du åberopa garanti.

Hallonet
0

Okej, Kameran är mindre än ett halvår gamal…

DreamerOf
0

Hejhej!

Jag hade tänkt mig en Nikon D60 i julklapp?
Har du några bilder som den har tagit som jag skulle kunna få ta en titt på kanske?

Hallonet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 http://foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=bb7afe26-8a43-4b77-9f43-3a08dc3cb577 är en tråd där jag bad om kritik för mina vatten-bilder, det var dock när kameran var ganska 'ny', nu känner ajg kameran mer och får bättre bilder, jag har även en pixbox, där jag har endel bilder, det mesta är dock taget med min lilla digitalkamera. Men kolla runt lite… http:/dumleplopp.pixbox.se