Sigma Objektiv?
Nästa väcka kommer förhoppningsvis min Samsung gx20 och jag hade tänkt att köpa ett objektiv till det, så min fråga är, Fungerar Sigam objektiv till samsung? Fundera nämligen på att skaffa Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG Macro
Det går utmärkt om du köper objektivet med Pentaxfattning.
janne
Hoppas det är ok att fråga varför du vill köpa ett objektiv med så stort omfång när du kan köpa två eller tre objektiv för att täcka det stora omfånget.
Sigma 28-300 kommer inte att ge dig så skarpt resultat över ungefär 200mm. Objektivet behöver mycket ljus speciellt i det övre skiktet. Även om det står macro så menas det bara närbilder på 1:3.
Du har köpt en mycket fin semipro kamera som kan ge dig fantastiskt resultat så då är det synd att sätta på ett sådant objektiv.

som skrivet ovanför så blir det inget skarpt med ett sånt objektiv, för bästa kvalite ska man antigen satsa på fast eller något med 2-4x i zoom :) 28-300 är ca 11x zoom.
Dessutom f/6,3 Du måste ha mycket bra ljus eller orimligt höga ISO för att få tillräckligt kort slutartid.

jag fotar då hästar en hel del och jag behöver ett bra zoomobjektiv så jag tänkte att 28-300mm skulle passa bra. Just nu har jag ett objektiv med 55-200 och jag känner att det inte räcker till :/

Kör hellre på ett 70-300 och sen så är 100mm inte mkt när man fotar hästar. Då kan man hellre croppa! :)

okej, jag antar att jag får spara till ett tele zom :P