Problem med photoshop
Hejsan, jag har ett problem med mitt photoshop CS2, när jag ska färga om en bild.
När jag ska ändra färger och sånt så kan jag inte spara på 'spara som', när jag gör det så sparas bilden i PSD format, och när man trycker på den så kommer photoshop upp igen!
Kan visa på bilderna, det är lättare:
Den här bilden ska jag färlägga om lite och sånt (som ett exempel)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Om du jobbar med lager så måste du "göra till ett lager" innan du sparar i tex. Jpeg.

Jag utfår ifrån att #2 är vad du ser i filhanteraren. Då är det inte något fel alls, utan fullständigt normalt. Filhanteraren kan inte visa någon bild för en PSD-fil, men när du öppnar filen igen i ett bildredigeringsprogram så kommer din sparade bild upp. Du kan välja att konvertera och spara din PSD till ett annat format, men Photoshop sparar normalt i PSD, som är ett väldigt bra format när man vill fortsätta bearbeta bilden, eftersom den innehåller alla lager som man har gjort och inte är komprimerad.
Det kan vara enklare att använda ett annat verktyg än Photoshop för att konvertera, exempelvis Irfanview, men jag uppfattar inte ditt problem som något problem. Det är helt normal funktion.
Det kan vara enklare att inte välja "spara som", utan i stället bara stänga bilden, och när dialogrutan om spara kommer upp så ändrar man filnamnet lite grann för att inte skriva över sin ursprungliga fil.
Tack för era svar! Nu har fixat det!
Vet att du har fixat det, men innan den rutan kommer upp - så skriver du i filnamn och var du ska spara bilden och sådant va? Under där man skriver filnamn kan du ändra till jpg och då sparas bilden i jpg och du måste inte öppna den i photoshop. Som #4 sa så finns alla lager kvar när du sparar i PSD så det är som sagt bra om du ska arbeta vidare med den. Men det #3 säger är inte sant, det går lika bra att spara i jpg trots att man inte har gjort det till ett lager, men när man sparar i jpg så görs detta automatiskt..
#6 Ja precis! :-) Fattade inte riktigt det där först :-P