Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 976 ggr
[Fibbe]
0

Kritik - korre i snö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick för mig att fota lite, det va ett tag sen sist.

Jag gick till mitt vanliga ekorreställe och då började det snöa så in i bomben och kallt vart det. Men som tur var fick jag några bilder, ingen toppen skärpa dock pga brist på ljus.

ps. Du måste klicka på bilden två gånger för att den över huvud taget ska se normal ut, eller gå hit direkt:

http://foto.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=78a64a37-9a2a-44fa-b880-1a5e0e93da00

//Felix

Vargkvinnan
0

Jätte fin bild! :) Skulle kanske vilja ha lite mer kontrast i den och att den är lite mer centrerad om du inte har någon speciell tanke bakom utrymmet till höger om den.

Jätte fin bild!

[Fibbe]
0

#1 Tack så mycket.

Utrymmet till höger är till för att bilden ska följa gyllene snittet.

Lite mer kontrast håller jag med dig om, man blir lite blind när man behandlar bilder och kollar på dom för länge.

//Felix

Sweelin
0

Jag älskar bilden, jättefin! :D

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

jillysilly
0

Jättefin!! Härligt fångat. Han/hon ser väldigt nöjd ut. :)

AndersV
0

Riktigt snyg bild, jag reagerade också på att bilden är lite luftig i höger men inte så farligt :) Lite mer kontrast och du har en kannon bild som passar omslaget på någon naturtidning. (sälj dyrt Skrattande

//Anders

Kalle77
0

Fin och stämningsfull bild, den skulle funka som julkort tycker jag.

kitcat
0

Härlig bild! Jag tycker för min del om att det är luftigt på högersidan. Bra skärpa på ekorren (fullt tillräcklig, verkligen!)  och en härlig oskärpa på de fallande snöflingorna. 

Ja jag blev iallafall på gott humör av den :)

Anna
0

Jättebra bild! Kompositionen funkar kanon. Däremot gillar jag inte att den är så kvadratiskt beskuren, kanske att den vore fin i stående?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Kattapult
0

Jättefin bild!

filliponkan
0

jag gillar inte intrycket av att den ser utdragen ut, men annars superfin!

[Fibbe]
0

#10 vad menar du? utdragen?

Hannybee
0

Vilken söt, fin bild.

Bullan
0

Jättesnyggt foto, välbalanserat skulle jag nog säja att det ärSkrattande Har kikat på din sida också, och du är verkligen duktig, du har öga för det hära. Vad använder du för utrustning då du fotar?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

[Fibbe]
0

#13 Hej och tack!

Jag använder en Pentax K100D och ett gammalt analogt 200mm f/4 på ekorre och rådjurs bilderna. För macro använder jag 90mm tamron f/2.8, dock så är vissa bilder tagna med ett analogt 100mm.

Bullan
0

OkiGlad Tack för det, är själv sugen på ett Tamron macro objektivFlört

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

[Fibbe]
0

#15 jo det är en höjdare… Jag har dock inte ett DI, digitalanpassat. Det går bra ändå, och jag fick det för 1000kr billigare än den med DI.

ra35
0

Saknar skärpa, pälsen måste vara knivskarp,

annars ok!