Hård kritik - orm!
Hej!
Tog den här bilden på en orm i ett terrarie i Frankrike. Skulle nu vilja ha kritik på den här bilden som är min favorit. Fotad med Canon EOS 350D och Tamron 90/2.8.
Mvh Felicia :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tycker den blev bra ( trots blixt ). Kanske man skulle retuschera bort reflektionen av blixten i ögat. Synd att tungan är avklippt, det tycker jag är lite störande.

Älskar bilden! Speciellt ögat. Tycker att det kunde varit lite mer skärpa på tungan, och att hela tungan kom med liksom. Härliga färger och kontrast! :)
Tack :) Hade så litet skärpedjup som möjligt så att det skulle bli så ljusstarkt som möjligt och då kom inte tungan med ;)
Mvh Felicia
Någon mer?
Mvh Felicia
Jättesnygg bild, synd att inte hela tungan blev med. Älskar färgerna och bilden över huvud taget! :D
Ja skärpedjupet tog bort det mesta.
färgerna var fina.
Jättecool bild! Jag ryser när jag ser en orm, men jag brukar inte bli rädd när jag ser ormar på bilder, men den här får mig faktiskt att rysa!
:D
Otroligt bra bild, helt underbar! Det enda jag kanske skulle vilja ändra är att ha lite "längre" fokus, så att hela nosen och lite mer av tungan är i fokus. Men superfin, fortsätt så!