Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 820 ggr
FeliciaS
0

Hård kritik - orm!

Hej!
Tog den här bilden på en orm i ett terrarie i Frankrike. Skulle nu vilja ha kritik på den här bilden som är min favorit. Fotad med Canon EOS 350D och Tamron 90/2.8.
Mvh Felicia :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså 90 mm, f. 2.8,
Slutartid 1/200, ISO 200

Mvh Felicia

pellepiano
0

Tycker den blev bra ( trots blixt ). Kanske man skulle retuschera bort reflektionen av blixten i ögat. Synd att tungan är avklippt, det tycker jag är lite störande.

Buuc
0

Älskar bilden! Speciellt ögat. Tycker att det kunde varit lite mer skärpa på tungan, och att hela tungan kom med liksom. Härliga färger och kontrast! :)

FeliciaS
0

Tack :) Hade så litet skärpedjup som möjligt så att det skulle bli så ljusstarkt som möjligt och då kom inte tungan med ;)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Någon mer?

Mvh Felicia

[MartinaPettersson]
0

Jättesnygg bild, synd att inte hela tungan blev med. Älskar färgerna och bilden över huvud taget! :D

webbwalle
0

Ja skärpedjupet tog bort det mesta.

färgerna var fina.

filliponkan
0

Jättecool bild! Jag ryser när jag ser en orm, men jag brukar inte bli rädd när jag ser ormar på bilder, men den här får mig faktiskt att rysa!

:D

Hannybee
0

Otroligt bra bild, helt underbar! Det enda jag kanske skulle vilja ändra är att ha lite "längre" fokus, så att hela nosen och lite mer av tungan är i fokus. Men superfin, fortsätt så!