Lite lätt kritik
Äntligen har jag lyckats spara ihop till en Canon EOS 450D. Är supernöjd. Det tar lite tid att exprimentera fram funktionerna, men att kunna fota i RAW är ju härligt.
Ett litet bidrag till en av de första bilderna. har ändrat lite färg och kontraster mm i det medföljande RAW editeringsprogrammet.
mvh Mikael
Snyggt jobbat ocg grattis till nya kameran!

jättefin!
åååh.. jag sparar till en åsn -.- men det går inte så fort för lilla 13-åriga mej -.-
Är den bra?
#1, tackar så mycket.
#2 jag är jättenöjd med kameran, märkte en skillnad mot min gamla kompakt att man måste ställa in kameran för att färger mm skall bli fylligare osv. men det är ju friheten att kunna ställa in det man önskar som man vill ha.
mvh Mikael

okej :D men blir det inte lite jobbigt? att efter varje bild ställa om på nytt?
om man vill så kan man ställa in färdiga program som är snabba att växla mellan.
mvh Mikael

Vilket ojektiv är det + riktigt fin bild !

Vilket ojektiv är det + riktigt fin bild !
Jag köpte kameran med kitobjektiv 18-55/3,5-5,6 IS. detta tycker jag fungerar bra.
mvh Mikael
Tycker att du ska gå närmare mot roten eller ta med hela blasten. Annars är det bra skärpa osv. Grattis till din nya canon.
#9, om man tar foto som i detta fallet växter, så tänkte jag att man skulle ta med ett mellanting av växten. fungerar inte det som komposition ? frågar enbart eftersom jag är nyfiken på hur man komponerar kring blommor. en del blommor som tex rosor kan jag förstå att man tar i huvudsak på själva blommar med en liten del av stjälken, men i detta fallet där det inte finns någon direkt "blomma" så tyckte jag att jag ville ha bladen och de skulle komma emot betraktaren……
Jag vill gärna ha mer kritik/omdömen/funderingar kring detta.
tack för kommentaren.
PS. jag är så himla nöjd med min nya kamera DS.
mvh Mikael