batteri till canon
Hej allihopa.
Nu är det så att jag tänkte köpa mig en systemkamera inom en snar framtid. Jag har redan bestämt att jag vill ha en canon, men jag vet inte vilken sort ännu. Jag har tänkt önska mig lite tillbehör till den i julklapp, så att jag slipper köpa allting själv. Jag hade tex tänkt önska mig batterier till den. Det är bara det att jag inte vet om man kan ha samma batterisort till alla canon-kameror, eller om det är olika till olika sorter, tex till eos 450d eller 40d. Någon som kan svara på det? och isåfall vilket märke+storlek man ska ha..
MVH Linnea
Consument och semiprofsmodellerna har olika batterier.
Semiproffs 20D, 30D, 40D, 50D har alla BP-511A.
Vad småkamerorna har får någon annan svara på.

Batterier ka man köpa väldigt billigt på tex www.kaffebrus.com Jag fick tex två st till min 40d för 250:-

Har bestämt mig nu för att jag ska köpa en 40d, jag ska bara spara ihop till en först. Fast jag kommer nog inte ha råd att köpa så mycket saker till den såhär i början, så någon som kan säga vilka saker som är viktigast att skaffa till den? Batteri, minneskort och något objektiv (om inte de sakerna följder med).. är det något mer som man MÅSTE ha till kameran?
Nej det är inget man måste ha till kameran utom pengar att köpa den för 
Minneskort köper du EFTER kameraköpet då dom ständigt sjunker FORT i pris.
Objektiv är ju alltid bra men det beror ju på vad du får med för några med kameran.
En tidig investering är en bra extern blixt , rekomenderar varmt 580 EX II rätt mycket pengar men värd vartenda öre.