Vilket objektiv?
Hej!
Jag är en glad amatör som haft systemkamera ett par månader, köpte en Sony DSLRA 200 med DT 18-70 mm f3,5-5,6.
Vill nu skaffa ett nytt objektiv, men undrar vilket?
Har en del reptil och vill kunna ta bra närbilder på dem..
Någon som har nåot bra förslag?

Någon?
Jag är inte så bra på objektiv till Sony, är inte överdrivet bra på objektiv överhuvud taget.
Man det jag kan tipsa dig om är att kolla runt lite på olika elektronikkedjors hemsidor och fotoaffärers hemsidor efter objektiv. Det som jag tror att du vill ha är ev bra närgräns och kanske även ett lågt bländarvärde, så det är väl helt eneklt det du ska kolla mest på.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Tamron 90mm f2.8 Macro? Skarpt och relativt billigt.
Minolta 50mm f2.8 Macro? Skulle tippa på ca 1500-2000:- om du köper det begagnat på ebay eller liknande.
Här har du en lista på alla macro-objektiv som passar din kamera, både sådana som tillverkas i dagsläget och sådana som har slutat att tillverkas:

´Toppen, tack för bra svar!:)

Vill ju ha något at fota Ännu närmare med:P

Har ett Sony 50mm f2.8, kostar runt 4 tusen. Är supernöjd, det flesta bilder här är tagna med de objektivet.
#7: okej, jag tänkte bara man brukar ju ha kitobjektivet ganska länge med första systemkameran. ;)
Jag hade nog köpt en mellanring eller dylikt, men det är ju upp till var o. en.. :)
By the way så hittar man ju ofta ganska billigt objektiv på typ Ebay, tradera med mera. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

* alla som är taggade med SAL-50M28.

FIna bilder, det är dock lite mer än vad jag tänkt lägga på ett objektiv för tillfället. Vad kan man annars välja om man inte vill köpa nytt objektiv..

#12 tack :) Okej, men du kan ju alltid kolla fotosidan och blocket, vet nån kille som sålde massa minolta gluggar, och hade tre 3 minolta 50mm, sök på Sony på blocket.

men passar minolta till min sony??
#9 Köper man väl en systemkamera så blir man snabbt sugen på mer.
När jag köpte min första systemkamera för 6000:- så tyckte jag att det var mycket pengar för en kamera och trodde att jag skulle klara mig på det som följde med. Efter 1,5 år så hade jag lagt ytterligare ca 35 000:- på tillbehör. :/ Sen är ju frågan om man verkligen behöver ha allt man köper men ha-begäret blir för stort.
Har samma erfarenhet som Grimjaur. Poängen med en systemkamera är att det är ett system, där du kan byta delar. Ju fler delar desto roligare blir det.
mvh/gurin

Jag tror det var 2005 eller nått som Sony köpte upp Konica minolta :)

Jag tror det var 2005 eller nått som Sony köpte upp Konica minolta :)

gjorde de det två gånger? *IRONI*

haha ><

Torr humor, jag vet:)